Hemma igen...

Efter två sköna men trötta veckor i Norrbotten bar det av hemåt igen, och säga vad man vill, men "Borta bra men hemma bäst" stämmer verkligen. Skönt var det med egen säng och på något sätt blir det skönt att komma tillbaka i vardagsrutinerna igen. Hur mycket rutin det nu är... Nåja.

Vardagen är igång igen och Magnus är på jobbet. Jag och Mymlan sov till 09 och som hon gäspar redan nu finns risken för tupp inom en snar framtid. Det finns inte så mycket att förtälja egentligen. Gårdagen spenderades med en del måsten och en del rent nöje. Fikade och dinerade hos Modern, oxfilé med pepparsås, och tog en sväng till Borlänge där Magnus investerade i isolering och fogskum medan jag spenderade pengar på Babyproffsen. Ett vägghängt skötbord, en grind och en badbalja (och blöjpåsar) och vips var vi 1500 kronor fattigare. Magnus, min darling, hängde upp skötbordet på toaletten så byta blöja på Eira var en dröm för min rygg helt plötsligt. Att byta på golvet klarar jag helt enkelt inte just nu. Av förklarliga skäl.

I och med hemkomst börjar också projekt: Bygga kök på allvar för Magnus. Som höggravid kan jag inte göra så där jättemycket. Är det något jag verkligen längtar efter så är det ett riktigt kök. Kunna laga mat på riktigt. Baka på riktigt. Förvara saker på riktigt.

Oh well. Nu ska jag försöka ta mig samman och dammsuga och sätta igång en tvätt. Helt otroligt hur fort det går för litet tvätt att bli mycket.

Kommentarer
Postat av: marit

ojsan jag har visst levt i en annan värd, kul att du ska bli mamma igen =) kram

2010-01-06 @ 00:19:29
URL: http://lisskiss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0