Solomorgonen och nattsömnen...

Jag har en solomorgon. Igår hade jag en solokväll. Och jag tror att det här räckte ganska bra för att ladda batterierna, men jag ska få en solokväll till. Och en solonatt till. Jag kanske låter überegoistisk, men det här första halvåret med Mymlan har tagit så oerhört på krafterna att jag inte riktigt vet om någon förstår det. De första fyra månaderna har jag levt med vrål, mer eller mindre. Först femte och nu sjätte månaden har det lugnat sig och Mymlan har blivit en riktigt fin tjej som ter sig alldeles perfekt. Kanske kan man tycka att det borde avskräcka från att skaffa fler ungar, men icke. Jag vill hellre göra bort det nu, så God - please - ge mig tre till relativt fort så får de växa upp och jag och Magnus kan leva litet mer med litet större barn. Och trots allt kan det vara rätt mysigt med barn också.

Slutsatsen vad gäller solokvistandet är kort och gott att jag verkligen längtar efter både Eira och Magnus som tillbringat natten i Oxberg. Ska ta mig en snabb dusch och bege mig ut ditåt - bara fippla iordning saker inför grillningen idag. Potatis och champisar, vad tror ni om det? Till färdigmarinerad rostbiff, that is.

Imorgon styr vi kosan mot Leksand och medeltidsmarknad, är det tänkt. Inte värt att handla, kanske, men helt klart mysig stämning tycker jag. Och är vädret så här fint kan det bli en kanondag.

Nu: Duschdags och sedan ska jag packa med litet kurslitteratur och Mymlans solhatt och dra mig mot Oxberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0