En sönderbränd arm...

...kan man få om man häller kokande vatten över den. Men det har jag inte gjort. Jag har varit Flitiga Lisa och studieläst på uteservering i Riga under en dryg timmes tid och lyckats med bedriften BRÄNNA ena armen. Högerarmen. Det ska MYCKET kärlek till för att säga att det ser fint ut. Och Magnus älskar mig.

I övrigt är det som vanligt på dalafronten intet nytt. Jag är trött, trött och Magnus jobbar, jobbar. I helgen ska Eira förvisas ut i skogen med sin far och jag ska... Dels läsa inför tentan på måndag - vilken jag ändå inte kommer att klara, men what the heck - jag gör ett försök ändå. Och sova. Ifred. Läsa en bok hur länge jag vill. SOVA SOVA SOVA. Nästa helg ska jag JOBBA - så mao ingen sömn då eftersom det handlar om nattjobb lördag och söndag.

Riga var fint - fick en del uträttat på studiefronten och en del handlat. Eira fick hängselbyxor med elefanter på, förvisso för stora nu men hos dagmamma till hösten blir de perfekt. En jordgubbsglassdress fick hon av mamma - rosa och vitt. Hon såg långt ifrån könsneutral ut, men ack så smarrig. Får hon en lillebror någon gång kommer han se precis lika bedårande ut i det setet.

Idag har vi suckat i hällregnet. Har handlat mer blomster till balkongen och ska plantera imorgon. Kanske kan det bli bra. Nu: Mission säng. Jag tror jag ska riskera Eiravaknande bara för chansen att få läsa till jag somnar.

Kommentarer
Postat av: Emm

Hellre bränd än vit ;) Vilken tenta är det? Samma som journalistettorna ska göra i TV? Du kan vara lugn :)

2009-05-28 @ 22:23:53
URL: http://emmeliewallroth.blogspot.com
Postat av: Ariel C

Great Blog Lisa, it's great to hear from you, I was able to get your blog from windows live messenger. Hope you keep in touch, it's been a long time since we last spoke, shoot me an email.



Ariel.

2009-05-29 @ 06:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0