"Skulle du våga låta din familj planera ditt bröllop?"

(Är man hemma med barn är TV:n påslagen och på TV körs det trailers...)

Svar: Ööh, ja, varför skulle jag INTE våga?

Jävla dum fråga. 

Det är väl ändå ÄKTENSKAPET jag ska titta tillbaka på om trettio år och tycka ha varit bra - inte en fucking fest?!

När vi har klent med pengar vill jag shoppa - som tröst. Litet som för att förtränga att det blev litet klent med cash en månad, liksom.

Ställer jag och Magnus till storbröllop kan ni alla räkna med att det är knas på tråden.

Min familj - tillsammans med Magnus familj om så vore - skulle gärna få planera både bröllop, dop och begravning. 

För egen del skulle det räcka med närmaste familjen i Oxberg, den präst jag vill ha och slutligen något gott att käka till middag. No more no less. Det behöver inte vara så förbenat pretentiöst. Trots allt är vi riktiga Svenssons med no ambitioner what so ever att leva the american dream på alla de sätt som förmodas.

Är grannens parabol större kvittar det mig. Really. 

Kommentarer
Postat av: Sinikka

Litet och opretentiöst bröllop vill jag också ha! Skulle lätt kunna tänka mig ett utan släkt och vänner överhuvudtaget, handlar ju om OSS i vilket fall.. Svårt ha litet när man har stor släkt utan att trampa någon på tårna, jag har inga problem med de egentligen men Johan är lite mer fin i kanten, därför Ellas dop vart så stort. Bjudar man den måste man bjuda den och den och den... Trivs verkligen inte i så stora sällskap om jag själv måste stå i centrum, var skit drygt med dopet! Alla ska prata med en och ungen ska ha mat, själv hinner man inte ens fika.

2009-03-06 @ 14:57:36
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: Sandra

så gjorde vi. vi tog en weekend i vadstena och gifte oss där. gäster var mammor och pappor och syskon. väldigt mysigt :)

men jag håller med, min mamma hade gärna fått planera allt :)

men eftersom vi inte hade vänner med på bröllopet så ska vi bjuda vännerna på dopet. så det kommer att bli lite större men det ser vi nog bara som kul :). hoppas jag att det blir iaf... haha



sprutan gick bra. kom in på rummet, hon stack mig i armen sedan gick jag ut. haha



:D

2009-03-07 @ 20:20:21
URL: http://sandragustav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0