Jojo, still breathing...

Update i Brynedals liv:

- Emetofobisk av bara tusan.
"Är vi magsjuka?" Känner du någon som är magsjuk?" "Du är väl inte magsjuk?"

- Stressad och något annat jag inte vet vad det är. Över precis ALLT. Nuet, framtiden, jobbet, familjen, Sofias bröllop, pengar, semester, bilen, helgen, bekantskapskretsen osv. Allt det där ger mig magkatarr och sömnlösa timmar samt dåligt humör och ångestgråt.

- Insikt om att jag helt plötsligt har blivit förälder åt någon. Ja, det tog nästan fyra månader för poletten att ramla ner och bitvis orsakar det exakt samma ångest som allt det där ovan samtidigt som jag är sjukt tacksam och redan nu har börjat fundera på namn åt hennes syskon.

- Lack of energy. Jag VILL ta promenader, VILL rida Katrins häst någon gång i veckan, VILL komma iväg och träna, VILL hinna spela spela spela EQ2 osv men det finns ingen energi. Litet som när man är deprimerad - orken är slut.

På ett sätt ska det bli otroligt skönt att packa in sig i bilen och fara till Piteå om några veckor - åtta dagar blir vi borta, som jag har räknat och åker upp 4/4. Det blir LUGNT på ett helt annat sätt och ett mer avslappnat Lisa. Igår såg jag Lätta-reklam på TV, någon brud som sitter på en brygga vid en stilla sjö, brer en macka, stoppar i munnen och dyker i vattnet och för första gången tror jag att jag förstod Magnus längtan efter att segla. Jag, som är rädd för vatten, tänkte i mitt inte så stilla sinne att "Ja, let's bygga den där båten du pratar om, honey, och ta kidsen med på den, tillämpa home schooling och se världen helt utan stress men med en massa böcker, kärlek och lugn på havet."

Nu har jag suttit alldeles för länge vid datorn och om exakt 44 minuter plockar min mor upp mig och Mym för dagens missions: Apoteket, tandläkare, mormor, BVC och... Sedan vet jag inte. Magnus jobbar över ikväll så jag blir helt solo med Mym. Jag håller tummarna för att det bjussas på lunch för middag för mig själv lär det inte bli.

43 minuter nu och jag har inte ens väckt Eira än. Jesus.

Kommentarer
Postat av: Säni

Hej Lisa! Härligt att du kommer upp till Piteå! Jag och Emmelie kommer hem från Riksgränsen 5/4, sen åker jag antagligen hem 9/4. Om du har lust kanske vi kan träffas någon stund när du är i Piteå och ta en fika? Vi kan samla ihop ett gäng, är rätt säker på att det är en del som vill träffa dig och tösen. :)

2009-03-11 @ 19:06:29
URL: http://sannalangvik.blogspot.com/
Postat av: Sinikka

Jag säger som Johan alltid säger till mig: "Du tänker för mycke..!"



Känns det bättre? Trodde väl inte de..

2009-03-11 @ 19:39:51
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0