Fredagsfredagen...

Åte med Eira till Borlänge igår och hämtade hennes pass - sötunge - och på vägen dit passade jag på att svänga förbi Magnus jobb och lägga ett paket Willys-snickers i Mazdan. Snacka om att han blev förvånad när han skulle hem och det låg snask framför ratten! En perfekt billig gullig surprise och vips fick jag känna mig som en bra flickvän tillika sambo! (Win-win!)

Kvällen skulle spenderas med grillning hos Jeff, men då snön började falla ändrades grillningen till ugnsgrillning. Jeff - som den ultimata "farbror" han är hade försett Eira med en ny leksak, en prasslande insekt i rosa och grönt, och Eira blev frälst. På vägen hem hörde vi plötsligt hur det prasslade från baksätet: Eira hade vaknat och genast greppat efter Insekten. Hela morgonen idag har bestått av Insektskärlek och Pippidockan är utkonkurrerad av antenner och ben. Det blev bara en kortis för vår del hos Jeff - tröttunge och tandvärksmamma.

Japp, tandvärken är tillbaka och det lutar nog åt samtal till käkkirurgen på måndag. Nu får de söva mig och operera ut de två tänderna som ändå så småningom ska ut. I slutändan blir det nog det billigaste alternativet, med tanke på att tandvärken på ett drygt år kostat mig drygt 2500. Slår man ut det på FLER år har man snart en operation. Men jag vägrar göra det vaket - inte för att jag har egentlig tandläkarskräck, men när Kärner tog hand om TANDVÄRKEN för ett år sedan var det ett halvt trauma och det enda som räddade mig var just Kärner, att han är han, liksom. Så ska det skäras upp och opereras i munnen ska jag sova. Kosta vad det kosta vill. Amen. Tills vidare får jag vara lycklig över att Panodil LINDRAR litet iaf. Sist åt jag Panodil, Pronaxen, Diklofenac och det där starka, vad heter det? Med kådein i...? Citodon! Och inget av det hjälpte, ens i kombination med varandra.

Idag fortsätter Mission: Jacka åt Magnus och jag tror att han vill ha en GPS också... En vecka kvar till Piteå. Exakt.

Undrar om det var Eira som vaknade eller om Kyle XY gnäller som hon...?


Kommentarer
Postat av: Sandra

åh jag vill också ha en sådan insekt! mille är inte intresserad av något. bara ansikten, ramsor och när man läser för honom. eller är han för liten för "leksaker"?

det kan väl vara så...



2009-03-28 @ 13:59:28
URL: http://sandragustav.blogg.se/
Postat av: Sinikka

Johan har haft massa problem med tänderna och då har tandläkaren rekomenderat 2 alvedon och 1 (liten) ipren, vilket han tycker funkade bättre än voltaren! Är tydligen någe i kombinationen som gör de..

2009-03-28 @ 14:11:15
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0