En uppenbarligt helt vanlig natt...

Torsdag natt. Mer eller mindre vrålande unge. TV.nu.

Klockan är straxt efter midnatt och vad som finns att välja på är ett redan sett avsnitt "Two and a half men" alternativt "Stjärnorna på slottet" där Jonas Gardell står i fokus. Gardell, givetvis, tills han börjar berätta om Gud och sin dementa mor = STORBÖL från mig och STORBÖL från DFN men av två helt olika anledningar.

(DFN: Det är SLUUUUUT i brösten och jag är TRÖÖÖÖÖTT men kan inte SOOOOOMNA!)
(MAMMAN: Åh HERREGUD så vackert och HUR kan man vara så... ÅÅÅH, JONAS! Och snälla snälla tös, håll tyst!)

Nästa avsnitt "Two and a half men" går mig helt förbi på grund av gallskrikande knodd. Jag tar till skönsång och sjunger "Edelweiss" om och om igen. Flarnet lugnar sig trots min inte allt för väna stämma. På nedervåningen hör jag grannen tassa omkring. 01.15 börjar "Numbers" och jag hinner se de första knappt fem minuterna innan knodden vaknar med ett ryck och börjar gallskrika. Jag berättar för henne att jag inte nypt henne och att hon verkligen borde sova. Stänger av TV:n och börjar gå runt, runt i lägenheten för att få tyst på henne. 01.50 resignerar jag och inser att hon skriker oavsett TV eller ej, varför jag ser SLUTET på "Numbers" och faktiskt skiter i att hon gallskriker.

02.05. "Ally McBeal".
02.20. FLARNET SOVER OCH MAMMAN DANSAR MENTAL SEGERDANS!
02.50. DFN har sovit en halvtimme, precis så lång tid som det enligt boken ska ta för spädbarn att gå ner i djupsömn. "Ally McBeal" är slut och jag tassar in till sovrummet med en lealös Näktergal i armarna. Försiktigt lägger jag tösen bredvid Sovande Sambon tillika Flarn-Farsan och smyger mig ut för att gå på toaletten.
02.53. ILLVRÅL. Jag hör grannen gå på toaletten.
02.55. "Hope & Faith" på TV4. För vårt barn spelar det ingen roll om miljön är lugn och dämpad eller om vi befinner oss på en konsert. Vill hon inte sova så gör hon det inte, och vice versa.
03.15. "Tredje klotet från solen". Där går gränsen. Jag stänger av TV:n och börjar beta av ALLA sånger jag kan, alltmedan jag vaggar en vrålande tös i famnen och tar några rundor till i lägenheten. Trots min fina repertoar vägrar hon resignera.
04.00. Jag får nog och väcker Magnus. Trots allt har han sovit nästan fyra timmar.
04.30. Jag slumrar in till ljudet av Flarnets vrål från vardagsrummet.

Halv sex lägger Magnus DFN bredvid mig i sängen - sovandes. Därefter har den lilla ligisten sovit sig genom FEM telefonsamtal, en timme läsning med lampan lysande och två "mamma upp ur sängen"-studsar. Hon sover ÄN, trots blöjbyte och matning. Ligist. Bandida. Sötnos.

Kommentarer
Postat av: AMBA

Du är min stora idol!

Är så imponerad av er mammor som går igenom det där.

Allt är inte rosen rött men visst är dom söta när som sover.

Nej har inga knoddar själv men ett par illbattingar till små syskon så jag har full respekt.

Hoppas att du någon gång inom en snar framtid får sova en godnatts sömn!



/Amba

2009-01-16 @ 16:48:17
Postat av: Vickie

Gud du är min idol! nu tar vi en powernap;)

2009-01-16 @ 17:00:19
URL: http://worldofvickan.blogspot.com
Postat av: Direktörn

Jag har fått strikta order av Terese att bjuda ner dig till Örebro, inte för att du och jag ska ha en trevlig kväll med vin och massa prat, utan för att du och TERESE ska få träffas, jag får titta på om jag är snäll...

2009-01-16 @ 17:15:36
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: spaceylisie

"Ha en trevlig kväll med vin och massa prat". Vilken planet tror Direktörn att jag befinner mig på? Planeten Jorden som de flesta andra? Nehej, jag befinner mig på Pampers-planeten bland alla andra mjölkmorsor! :D

2009-01-16 @ 18:05:18
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: Direktörn

Det kommer väll en tid då du använder valpögonen på den käre sambon och säger "Hej älskling, jag åker bort ett tag, tar du hand om näktergalen?" ;D

2009-01-16 @ 18:28:33
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: spaceylisie

Hmm, Direktörn, till hösten kanske? ;)



Annars får vi väl komma alla tre...

2009-01-16 @ 19:33:56
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: Dirren

Det går bra. Dock tror jag nog att ni får ta the master bedroom isf... och jag får nog även ta och ljudisolera lite ;D

2009-01-16 @ 23:06:24
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: spaceylisies

Ljudisolera för vad? Barnskrik eller andra ekivoka ljud? Risken är nog störst vad gäller barnljuden...

2009-01-16 @ 23:18:10
URL: http://spaceylisie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0