Just när jag trodde det hade vänt...

...så höll Flarnet konsert till 04.30 i natt.

Jag som började min plan i söndags. Inget "bo vid bröstet" utan mat när det är hunger, inte för att det är mysigt. Ersättning till natten och vagga till sömns i vagnen -  det funkade i söndags och hon sov tre och en halv timme själv. Mellan 02.00 och 05.30. Heavenly. (Själv låg jag vaken till 03.30 och lyssnade så hon andades, men det är en annan femma...)

Igår kväll var dock allt lönlöst. Vad vi än gjorde var det inte bra för DFN:
 
Vagn - VRÅL.
Famn - VRÅL.
Säng - kink, kasande och slutligen VRÅL.
  

NEJ, hon har inte kolik. Hon blir bara övertrött och kommer inte till ro. Och JA, vi har testat det mesta i boken.

Grejen med Flarn är att det verkar vara litet "på sekunden" som gäller. När första gäspen kommer. När första sömngnugget i ögonen kommer. Bums ner i vagnen, vagga och "Edelweiss".

Jag vet att det är bara baby nu - jag har inte mycket annat till liv än baby att berätta om. Ett namn har vi åt henne nu, och jag ska faktiskt skriva på papperen och skicka in dem. 

Hon blir en Olivia.


Efter mormors farmor. Sådant är coolt. Min mormor är född 1914 och hennes farmor blev 99 år gammal. På den tiden, va! Snacka schyssta gener!

Nu ska jag ta tag i Försäkringskassan innan babyn vaknar: Ska vi ha råd med sommaren - tre större tillställningar plus någon slags semester - måste jag börja jobba igen a.s.a.p. Har jag tur kan jag gå helger och kanske kvällar iaf, om mor min kan ta Olivia ett par timmar mellan mig och Magnus. Om jag FÅR, that is, för jobbet och Försäkringskassan.

Kommentarer
Postat av: Sinikka

Vilket fint namn ni valde=)

2009-01-20 @ 13:13:24
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: marit

fint namn :)

2009-01-20 @ 13:36:13
Postat av: Sandra

Olivia blir super! Riktigt vackert är det.

2009-01-20 @ 15:55:55
URL: http://jussi.blogg.se/
Postat av: Minna

Jättefint! Och det är bara kul att läsa om baby så man får gotta sig lite (inte åt att ni har sömnlösa nätter utan att det faktiskt verkar sjukt mysigt=))

2009-01-20 @ 16:05:08
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sandra

Olivia är väldigt fint. stilfullt! :). jag heter LillaFamiljenGustav på fl :). vad heter du? så jag vet om du snokar, om du nu inte är "GÄST". :D

2009-01-20 @ 16:17:20
URL: http://sandragustav.blogg.se/
Postat av: Dirren

Bra val me thinks :)

Skönt att det inte blev Nora hahaha

2009-01-20 @ 16:54:22
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Sofia

Ett kanon namn till en underbar tös! Kram från Sofia

2009-01-21 @ 09:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0