Hemmamammauppdatering...

Jag köpte en klänning som jag hade på mig idag, en helt hyfsat söt klänning från Lindex, en jag kunde hala fram boobsen i för att mata DFN. Hela dagen - från 12.00 till kring 20.00 - hade klänningen klarat sig okräkt. BVC - okräk. Mamma och matning - okräk. Hem och matning - KRÄK. På axeln. Givetvis.

Okej, jag kanske ska erkänna att jag kryddar, det är trots allt inte kräk som i jättespya. Det är kräk som i "DFN kan inte rapa utan att en del av maginnehållet eller det som är på väg dit kommer upp igen". Händer oftast i vår säng, dock, varför jag måste försöka passa med antingen papper eller handduk. Således kommer det sig att vårt sovrum ser ut som något betydligt mer perverst än babykräk med gammalt papper, nytt papper och mer eller mindre inkräkta handdukar. Erotik. Jag börjar vänja mig vid...mammarollen? 

Hemmets nya addiction kallas annars "Everquest 2" och jag antar att det är bra att jag har något att göra... Nästa vecka tror jag att Öppna Förskolan här öppnar efter juluppehållet och jag fundrar på att gå dit och kolla vad det handlar om. Inte för DFN's skull, utan mer för min egen. Jag känner inga föräldrar här och med litet tur kanske jag skulle kunna hitta andra i närheten som inte heller har något direkt liv annat än babykräk och bajsblöjor. Babysim vore annars ett alternativ, men frågan är vilken tjej som känner sig jättehot efter att ha varit gravid nästan ett år? Visst handlar babysim inte om att visa sin läckra lekamen, men innan jag svidar på mig en bikini... Nja... Svanskotan måste ha läkt nog mycket för bodypump igen, innan, är jag rädd... *flinar*

På namnfronten har vi fortfarande inte bestämt oss. Jag vill ha en Alva. Åtminstone ville jag det från början, men alla heter Alva, men trots allt har jag alltid sagt att en dotter ska heta Alva... Återkommer när eller om det bestäms. Tills vidare är hon DFN, Flarn, Snäcka och Gud vet vad mer.

Nighty.

Kommentarer
Postat av: Dirren

Jag röstar på Alva, bättre än Nora, men näktergalen kanske i andranamn? Låter ju lite Adligt.



Alva Näktergal alt. Alva Näktergalen

eller om man vill göra det extremt:

Alva von der van af Näktergal...

2009-01-08 @ 09:59:42
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Madde

Jag ska nog oxå på öppna förskolan nästa vecka, kanske vi ses där då?

2009-01-08 @ 16:17:03
Postat av: Sandra

alltså alla har juh varit gravida i ett år på babysim. babysim är världens mysigaste! ett måste! hallå! haha :)

har jag sagt att jag har varit ledare för babysim? även steget efter babysim och haft ännu mera minisim som är för 2-5 åringar

ja det är underbart med vatten och barn :)

oftast iaf...

haha



svårt med namn ja... hmm

Postat av: Sinikka

Är ju jättte bra med ett namn som alla har, mer anonymt så.. Inge kul att ha ett ovanligt namn " alla känner apan, apan känner ingen" Gillar Alva, var på 10 i topp här också=)



ÖF får du bilda en egen uppfattning om;) Gick av precis samma anledning.. Och låter resten vara osagt.. Bör tillägga för säkerhets skull att personerna som gick när vi var dit var trevliga men inga jag skulle umgås med annars/privat..

2009-01-14 @ 19:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0