Bostadskö och Varma Koppen...

Jag har tänkt.

- Barnförsäkring - check.

- Namn - check.

- Vaccinationer - nästan check.

- Framtida boende - helt lost.


När ska man ställa sitt barn i bostadskö? Alltså inte i Gagnef eller Borlänge, men de större städerna.

Stockholm, Uppsala, Lund, Malmö, Örebro och så vidare?

Alla vet att bostadsköerna i Hufvudstaden är helvetiska och skulle det vara på så vis att DFN om nitton år vill plugga där (av någon sjuk anledning...) så skulle det kännas skönt att ha grundat med åtminstone en liten, liten, pyttepytteliten chans till bostad. Iofs är väl chansen större att jag och Magnus vinner jackpoten på V75 utan att ens spela på pållar, men likväl.

Studentlägenheter i Uppsala är svårt att få, och dyrt som fasen. Och är det så i Uppsala borde detsamma gälla i Lund.

(Hur det nu kan komma sig att studentboenden öht kan kosta mer än vanliga hyresrätter? Nu syftar jag inte på Uppsala specifikt, men att betala nästan 5000 varje månad för KORRIDORSBOENDE är sinnessjukt. Vi får en tvåa för mindre...)


Så hur gör man? Ställer man sin snart tvåmånaderstös i bostadskö med HENNES personnummer eller med sitt eget? Och mina andra barn då, alltså de jag hoppas få sen? Jesus så snurrigt.


Och så dagens fråga: Hur kan man MISSLYCKAS med tillagningen av en Varma Koppen-soppa? Jag som alltid måttar EXAKT 2dl vatten - kokande - i en kopp med pulvret. HUR? HUR? HUR? Det var min lunch, det!

Kommentarer
Postat av: Sinikka

Studentboende, du är kul du=)



PS Örebro har bostadsgaranti hihi DS

2009-01-21 @ 15:25:22
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: Cutebutdeadly

För det mesta måste man vara över 18 för att få stå i kö...så ställ er i kö på ditt eller din pojkväns personnummer så får lägenheten stå på er när det väl är dags.

Otroligt söt hon är förresten!

2009-01-22 @ 15:52:45
URL: http://cutebutdeadly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0