Morgonstånd...ööh, STUND, har guld i...

...i vaddå? Inte i plånboken i alla fall, även om ekonomin är bättre än ever, trots föräldrapenning och knodd. Och då käkar vi inte...joo, okej då, det gör vi visst...entrecôte för att spara pengar. Just det. Det är inte så många andra som gör det va? Nå, en helt onödig parentes.

Efter hur många veckor då med Eira åkte jag till H&M igår kväll för att få vara Lisa utan barn. Under gårdagens skrikattacker hade jag seriöst funderat på vad som skulle hända om... Så att komma hemifrån ENSAM var verkligen välbehövligt och jag inser allt mer vikten av att jag hittar en hobby. Träning vore bra, men helst av allt skulle jag så gärna rida igen. Inte ridskolerida, alltså, utan skogsrida. Så jag kikar på Blocket och blir mest förbannad över att folk som söker medryttare ska ha BETALT för det.

"Medryttare sökes till 15-årigt varmblodssto. P.g.a. av tidsbrist behöver jag någon som kan motionsrida mitt sävliga ök två till tre gånger i veckan. Du ska vara över arton år, ha ridvana och körkort då hästen finns 5 mil från närmaste busshållplats. Givetvis sköter du även stallsysslor de dagar du rider. Kostnad: 500:-/månaden."

Okej. Snåltarmen i mig reagerar.

1. Du har inte TID att rida din häst själv.
2. Du har inte TID att ta reda på din hästs skit själv.
3. Det kommer att kosta din medryttare pengar att KÖRA till hästfan eftersom den är stallad någonstans mitt i ingenstans.

Och ON TOP OF THAT tror du att du ska TJÄNA PENGAR på att någon RIDER DEN HÄST DU 1-2-3?!

Än MER förbannad blir jag över de som söker medryttare till sina FUCKING TÄVLINGSHÄSTAR SOM VINNER PENGAR OCH SEDAN SKA HA BETALT AV DEN SOM EGENTLIGEN TRÄNAR HÄSTEN! Det är litet samma sak som att låta... Sofia köpa trisslotter åt mig för sina pengar och när det väl skrapas vinst är det jag som ska ha pengarna.

För övrigt, femhundra kronor i månaden? 500 x 12 = 6000. SEXTUSEN KRONOR! Vad kostar en termin på ridskola? SEXTUSEN KRONOR för att TA HAND OM NÅGON ANNANS HÄST! Det är väl ägaren som ska betala MEDRYTTAREN om det nu prompt måste involvera pengar?

Eller vill någon barnvakta Eira en kväll? Ni får betala en femhundring så kan jag och Magnus gå på bio och käka middag för den.

(Så om någon känner någon som känner någon blah blah blah så är jag GRYMT intresserad av att motionsrida någon gammal pålle någon/några gånger i veckan. GRATIS. Men jag mockar gärna också. GRATIS.)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, det var fan kasst ju. Klart man inte ska betala för det.

2009-02-18 @ 09:10:42
URL: http://jussi.blogg.se/
Postat av: Sinikka

Konstigt vi äter ju också entrecôte för att spara in pengar? hihi

2009-02-18 @ 10:26:14
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: Dirren

En viss Direktör föreslår att du inomkort tar med dig karl till närkeland för vinkväll.

2009-02-18 @ 12:13:54
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Sandra

alltså. jag är också avundsjuk på mig själv för den natten. haha. jag tror inte på att den faktiskt hände längre. haha



och det är ta mig fan snålt att ta betalt för den där skiten. hoppas du hittar en ut-i-skogen-häst snart.

jag skulle fan också vilja ha en sådan där häst. ut och ha det mysigt i skogen. åh det är så underbart!

2009-02-21 @ 08:27:30
URL: http://sandragustav.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha. ja såklart du förstör för henne om du berättar slutet!



nej lisa säg inte så. strikt tv förbud. ja det hade jag också tänkt...

hade tänkt bortförklara mig här men tror inte det behövs. haha



och ja, vad är kolik?

2009-02-21 @ 09:50:16
URL: http://sandragustav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0