Man blir aldrig nöjd...

Jag har gnällt över att Eira inte har sovit, att hon bara skrikit och så vidare. Nu sover ungen. Hon har vaknat tre gånger sedan midnatt, ätit, fått ny blöja och... Somnat om. Vi hade en stund på förmiddagen, hon och jag, när hon tittade på tvättmaskinen och garvade och jag sjöng litet för henne, men sedan var det gnugg i ögonen och däcka i vagnen. Helt... Otroligt. Jag ska njuta av det, jag vet, men nu funderar jag nästan på om hon är sjuk på riktigt. Nå, hon andas i vagnen och vänder runt med täcket på olika sätt, så lever gör hon då!


Det är NU jag borde ha tagit tillfället i akt och städat - hos oss är det tämligen asvidrigt efter x antal veckor som mer eller mindre gått ut på att få Eira lugn och nöjd. Men egoisten i mig har tillbringat dagen (japp, jag var vaken redan kring 09...) med att spela EQ och slösurfa. Inte ens tvätten har jag tagit reda på eftersom Eira sover i rummet.


Ikväll ska vi på akupunktur igen. Jag tror verkligen på att det funkar. Folk får prata placebo bäst de vill, men när min drygt två månader gamla dotter tvärdäckar efter att ha blivit stucken, ja, då pratar jag verkan mer än något annat!

Och, om någon vill vara barnvakt är det här nedan en film jag SÅ gärna vill gå och se på bio när den kommer!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååhm, den trailern har jag missat! Underbart. Det var precis så länge sedan man läste böckerna att filmen kommer bli spännande :)

2009-02-02 @ 16:07:53
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Dirren

En film du måste se är ...och picadilly cirkus ligger inte i kumla, baserad på boken med samma namn av håkan nesser. för där är yours truly med! ;D

2009-02-02 @ 16:20:44
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: marit

läste den boken nyss! den var supper :)

2009-02-02 @ 16:25:18
Postat av: Sandra

skönt för er! och va fan, mys lite och stressa inte med städningen. har det fått vara så länge gör en dag mer eller mindre ingen skillnad :). och du vänjer dig säkert vid att Eira kanske kommer att vara "tyst" nu framöver :)

2009-02-02 @ 20:03:40
URL: http://sandragustav.blogg.se/
Postat av: Sinikka

Går inte att kommentera på senaste inlägget? Men jag är kreativ och måste kommentera haha



Tror nog alla som varit mammaledig känner ingen sig, inte nog med att världen utanför går vidare så umgås man hela dagarna med någon som får utvecklas hur mycke som helst! Men själv står man och stampar, va har jag blivit 1år äldre hmm var 23 när Ella föddes hur kan jag då blir 25 nu?! 24 försvann bland blöjbyten och spyer..



Så ett tips, en bumbo är super om ni vill kunna ha Eira högre upp. Bara ställa mitt på bordet så hon får vara i centrum heeeela tiden;) Ella hatade babysittern men gillade bumbon. Men favoriten var gåstolen som vi använde läs missbrukade redan från 3mån eftersom hon var så stabil och bara ville STÅ ;)

2009-02-04 @ 17:17:11
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Fick för mig att jag skrev 3 mån? Ska vara 4 och inget annat!! och vi hade henne bara korta stunder till en början med bena dinglades:) Ville bara förtydliga..

2009-02-04 @ 17:45:11
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0