Magnus kastratlöfte, Örebrodag med klänning och Eira-fika...

First things first.

06 ringde väckarklockan och jag är den enda morgonpigga i vår familj. Hade Magnus kunnat låta som Eira gjorde (skrik, kink, gnäll) hade han nog gjort det. Nå, han har jobbat en vecka, så har är förlåten. Eira gnällde i bilstolen tills hon kom in i bilen; lights out och hon vaknade mycket lämpligt i Örebro.

I Örebro var vi helt ensamma i bröllopsbutiken och det där var årets största lögn. ALLA ska gifta sig och ALLA var DÄR för att införskaffa lämpliga kreationer till sin högtidsdag. Jag hittade dock en klänning både jag och Sofia var nöjda med och... Den fanns inte i rätt färg. Oh crap. Förhoppningsvis går det att få tag på den i rätt nyans eftersom det var en killerdress och jag och Magnus ska få åtminstone en Eirafri natt på hotell... Under tiden fick Eira vara med pappsen och Walter på långpromenad i Örebro. Eira cafédebuterade också och på något sjukt sätt blir jag stolt över Flarn-Farsan som tar sin tös på café. Bounspoäng inför hotellnatten i juli...

Efter mat och årets första semla - den godaste jag ätit! - begav vi oss hemåt lagom i tid till att lyssna på schlagerpremiären på P4. När Caroline af Ugglas sjöng lovade Magnus att han skulle låta kastrera sig om hon vann. Tydligen ansåg han att chansen för Carro Pippi att ens gå vidare var... Minimal. Hemma insåg jag att Eira nog kommer att få syskon ändå, men skrattet blev gott när Caroline gick vidare inte en utan TRE gånger sammanlagt. Nå, hon lär inte vinna. Kvällens copycat var den där lillkillen - Jonathan någonting - som lyckades med bedriften att helt uppenbart ha rippat både Jackson Family's "ABC" och Westlife's "World of our own". Pinsamt värre.

NU vill jag kvällsfika och försöka stoppa Eira i säng. Hon har sovit hela vägen hem och är kanonpigg medan jag och Magnus är tämligen trötta. Det är söndag imorgon dock, så vi kan sova hur länge vi vill! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir det bröllop nu?:D

2009-02-08 @ 11:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0