Grattis, grattis, Lisa!

Idag fyller jag år och jag är inte magsjuk men däremot har jag halsont och huvudvärk och Eira sitter bredvid mig i babysittern och nyser och hostar om varannat. Grattis, grattis, till en halvsjuk mama och en hostande näktergal. Min högsta önskan just nu är två bröst med obegränsad mjölktillgång och en dotter med konstant hunger till klockan 18. Då skulle jag kunna sitta framför TV:n i filt hela dagen. Istället har jag en alldeles för pigg och alert dotter som inte är det minsta lilla gnällig. (Vilket iofs är det allra bästa, men ändå...)

Det måste vara tänder som är på G hos vår sköna fröken: Hon äter maniskt på sina händer och dreglet bara sprutar. Däremellan grinnar och skriker hon, så jag tror att problemet sitter i munnen. Ikväll har vi ytterligare en session akupunktur och imorgon är det födelsedagsmat hs mor som gäller. Vi har nämligen en tradition i vår familj, att den som fyller år får bestämma vilken maträtt som ska ätas den dagen. Svensson-Lisa vill ha tacos eftersom tacos har blivit mat som ligger på Cosmos ute-lista och folk numer aldrig går ihop för att käka tacos. Och varför göra tacos till två pers? Det gör man bara inte...

Får jag gnälla, förresten? Oh heck, jag gör det ändå... Jag hade velat att Eira fick heta typ Stina, Kajsa eller Maja istället. När jag tittar på henne är hon inte en Eira även om namnet är bland de vackraste jag vet. Min halvrödhåriga dotter är något helt snnat än en Eira, men det var det enda vi kunde enas om, så... Men det grämer mig litet, i synnerhet då Magnus avskyr de namn jag gillar osv.

Nu har jag dreglande knodd i knät. Later.

Kommentarer
Postat av: Sinikka

Stort GRATTIS!



Ang, namnet så tror jag ni la ner för mycke energi på det.. Vi hade några alt, på förlossningen hade vi Ella/Elsa och när hon ut kom frågade jag Johan vilket de blev.. Fanns inte utrymme att fundera mer;) Ge de tid så kommer du snart inte se någe annat än Eira!

2009-02-23 @ 13:09:15
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: Sandra

grattis Lisa!

ja då är vi båda fiskar :)

haha

hur mycket fyller du?



hoppas iaf du får en fin dag och hoppas även du får något extra fint :)

2009-02-23 @ 13:33:46
URL: http://sandragustav.blogg.se/
Postat av: Dirren

Grattis damen.

Min present till dig är att jag tog över magsjukeandarna :P

2009-02-23 @ 15:28:33
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Emm

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! :D

2009-02-23 @ 22:05:31
URL: http://emmeliewallroth.blogspot.com
Postat av: Säni

Heeej! Jag har en ny blogg, check it out!

2009-02-23 @ 23:53:09
URL: http://sannalangvik.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0