Så extremt jävla fucking asboring...

(Jag bara gnäller. Läs inte vidare. Jag måste bara få skriva för att få det ur mig. Det kanske KÄNNS bättre då iaf.)

Jag är så inihelvete less på att vara hemma med barn. Min dag är följande - i stort sett varenda dag: Vakna typ en gång i halvtimmen mellan 6 och 8 eftersom Mymlan sover så lätt då. Gå upp och roa Eira i två, tre timmar till dess jag får buffa henne till sömns skrikande. (Hon skrikande alltså - inte jag.) Vänta på att hon sover klart - hon sover aldrig mer än 45 minuter, MAX en timme, och att göra något vettigt under den tiden är lögn eftersom ungen vaknar då och jag måste sätta igång Operation: Roa Eira i några timmar till. Därefter, när hon vaknat någon gång mellan 11 och 13 beroende på när jag fick henne att somna, lär jag roa henne ett tag till. Är mamma hemma och inte ska jobba åker vi dit och är där tills Magnus kommer hem från sitt jobb. Då går vi hem och roar Eira till dess det är dags att sova igen.

Jag hatar att vara hemmamamma. Så fucking jävla ostimulerande. Och inte känner jag en käft jag kan umgås med och vad ska jag på Öppna Förskolan att göra? Prata babybajs och nappflaskor med andra vars åsikter är att det är heaven on earth att vara förälder? Vad mig anbelangar kunde jag gärna få bli gravid igen typ nu och göra bort det här med barn de närmaste åren så kanske jag kan börja leva igen.

Jag längtar SÅ efter att plugga och diskutera på riktigt. RIKTIGA saker. Efter att få ha ett goddamnit LIV.

Nu ska jag fortsätta roa min dotter som vrålar på golvet eftersom det inte är kul att ligga ensam i fem minuter. Jag får helt enkelt bubba vidare på ungen, fram och tillbaka i den här jävla lägenheten.

Skjut mig, någon. Det känns mer lockande.

Kommentarer
Postat av: Fia

Fan vad tråkigt att du känner så. Hoppas verkligen att det blir bättre snart! Lycka till.. Typ.



(Ja, jag vet, ett jävligt klent inlägg, men vad sjutton ska jag skriva då. Jag känner verkligen med dej!)

2009-04-21 @ 11:18:10
Postat av: Sinikka

Skaffa en gåstol och livet kommer aldrig mer vara sig likt;-) Finns en uråldig här om du inte vill investera i en finare variant, vilket vi tänker göra till nästa unge! Värt var enda krona vill jag lova!



Jag är också svältfödd på vuxna diskussioner.. kanske skulle ta och stöta på varandra nån dag?

2009-04-21 @ 11:35:21
URL: http://alltomsinikka.blogspot.com
Postat av: Madde

Men det är bra att gå på öppna förskolan å träffa andra folk, man behöver det. Dock är det bara 2 gånger kvar på denna termin nu. Ta å kom dit nästa vecka :) 9-11.30 :)

2009-04-21 @ 16:00:03
Postat av: Sandra

ang. bilden - så otroligt söt!



ang. babysim - så spännande! hoppas hon är som en liten fisk :)



ang. hemmamamma - har nog ingen kommentar där mer än att jag är bortskämd och att vi är 2 hemma hela tiden. det betyder att när jag inte orkar roa så lämnar jag över.



ang. ett till barn snabbt - min man vill ha ett till barn och jag är kanske inne på det också. så har man det avklarat

men orkar man det? fast å andra sidan. börja om på noll om några år. det är väl ännu värre? för ett barn till det ska vi ha. lagom till nästa sommar...



men det är tankar mellan mig och min man

fast hur går det för er?

2009-04-21 @ 20:03:14
URL: http://sandragustav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0