Ett morbid(t) inlägg...

...kanske man kan tycka. Eller helt enkelt att jag på något vis är skadad, sjuk i huvudet eller vilket epitet man nu vill sätta på mig och min störda politiskt inkorrekta humor.

Men jag började (som vanligt) min datamorgon med att kolla bl.a. Aftonbladet, och överst var en artikel om kannibalen Lennart Persson, vilken mördade sina två fostersystrar och tog sig en smakbit av dem. Så långt är allt bara sick fuck och tragik, och jag menar ABSOLUT INTE att bagatellisera detta illdåd - snarare göra mig lustig över skribent och eventuella redigerare som kanske... Pja, enligt mig borde ha sett komiken i det absolut sista citatet:

"- Läkarna tycker naturligtvis inte att det är bra att jag ständigt känner blodtörst. Men är man vampyr så är man, det är inget att göra åt."

Här brutalskrattade jag tyst för mig själv, för jag menar, kom igen! "Är man vampyr så är man!" Är det bara jag som har hört uttrycket "Är man ninja så är man!" skorras fram på skånska? Jag tror att det kommer från någon sketch av... Någon. Men jag minns inte varifrån eller från vilka.

Hur som. Därav garvet.

Magnus jobbar kväll ikväll. Vi har varit först på BVC och vägt Mymlan som nu väger 6,6 kg och är hela 64,5 cm lång. Hon har btw fått två tänder, kan i stort sett sitta själv (åtminstone i matstolen) och halvkryper samt snurrar runt, runt, från mage till rygg och tillbaka. Go Eira! Besökte sedan "babycaféet" och var där ett tag medan vi ändå var i Mockfjärd och det var väl okej. Kanske inte som en intressant diskussion på skolan eller ett sjysst arbetspass på jobbet, men what the heck, tiden gick iaf.

Imorgon: Willyshandling åt mormor, hämtning av gåstol åt Eira så jag slipper aktivera ungen all hennes vakna tid och sedan middag hos H&M. Ska packa inför Riga också: På onsdag åker vi raka vägen från babysimmet till Nyköping, sover där en natt och åker tidigt torsdag morgon. Blir skönt att komma iväg.

NU ska jag underhålla en gnällande Mymla som inte kan leka själv ens i babygymmet.

Kommentarer
Postat av: Dirren

VaranTv?

2009-04-28 @ 14:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0