Höstlediga latdagar...

Jag har sagt NEJ till att jobba mellan de senaste nattpassen och de nästkommande vilket innebär NIO DAGAR LEDIGHET vilket under min tid som aktivt arbetande ALDRIG har hänt. Således har jag nu varit ledig SEX HELA DAGAR och har ytterligare tre kvar innan det är dags för septembers sista två nattjobbspass.

För första gången i hela mitt liv känns de här dagarna... Välbehövliga och sköna som fan, för att vara ärlig. Jag har plockat svamp, gått med doggen, nästan varit trevlig alla dagar, sovit, ätit god mat, varit med Magnus och slängt bort sommarblommorna på balkongen för att ge plats åt höstljung istället. Riktigt kusligt husligt, med andra ord. Idag ska jag lyxa till med att hänga tvätt, baka paj och laga middag bara för att framåt kvällningen ta med den idag ytterligare ett år äldre sambon på promenix med doggen. Det är så otroligt vackra höstdagar nu och bäst av allt är att jag kanske, kanske inte behöver köpa en ny höst/vinterjacka eftersom min gamla vinterjacka fortfarande går att knäppa över magen. 

För jag menar, rent ekonomiskt, varför ska jag köpa en ny, större vinterjacka NU, med två månader kvar till do-day när jag säkert kan se hyfsad ut några veckor till och sedan för jävlig i något från mamma lånat resterande tid? Min plan är att undantaget magen inte bli så särskilt mycket bredare, så...

(Och Sanna, jag kommer mig inte för att fota magen... Det känns så otroligt... Fånigt? Men alla säger att jag är så liten, så liten... Spana in magbilder i vecka 20 typ HÄR så stämmer det nog hyfsat med hur min mage ser ut i vecka 31...)

Och ibland får jag panik över att inte vara i Piteå. Det är helt otroligt hur ambivalent man kan vara. Jag saknar skolan enormt mycket på vissa sätt. Då gråter jag en stund och Magnus tröstar mig med att livet inte är slut och att jag har all tid i världen för skola och vuxenbeslut som ska fattas. Ibland vore det faktiskt skönt att vara liten. Jag avundas flickan därinne: Hon kan bara åka med och låta oss bestämma. Jag måste bestämma själv och det är inte enkelt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

höst är bäst :). glukosbehandling... något som jag trodde alla gjorde. men det beror säkert på län osv. jag ska fasta i över 12 h, dricka något väldigt sött sedan ska de väl kolla blodsockret för att kolla om jag har graviddiabetes eller något sådant. låter hemskt. jag klarar mig inte utan mat så länge så jag kommer väl svimma på sjukhuset, tur att man är där iaf. haha! ah. men då känns det lite länge kvar för dig tycker jag :). haha. på vilket sätt känns det som om hon kommer tidigare? :) här är det 12 januari och bebis får inte komma tidigare! så det är en evighet kvar. även om jag inte vet om jag vill att evigheten ska vara över... haha! panik...

Postat av: Säni

Gaah, vissa bilder som folk lägger upp där är ju riktigt groteska!! Jag som har suttit och gulligullat med min tre-månaderskusin i helgen blev riktigt avskräckt av några av bilderna på den sidan! (Tur att jag inte planerat för barn än, även om en liten klump som helst inte skriker alls kanske lockar lite ibland..)

Kommer du upp till Piteå och hälsar på oss snart?

2008-09-23 @ 23:00:11
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna
Postat av: Sandra

vad gullig du är, för omtanken med barnvagn... men den vi har tänkt köpa är inte så hemskt dyr om man jämför med alla märkesvagnar... 2695 kr kostar den... och det är det enda som jag har sagt att jag vill ha nytt, eller vill ha överhuvudtaget... jag vet inte varför men det känns bara viktigt. eller är jag helt dum? ja vad kul en tvättmaskin! fast det har vi juh också tänkt skaffa. haha. usch och fy ja, sin egna kropp. den försvann på 2 mån för mig. huu kan inte ens tänka på det. hoppas att det känns ok att låna ut den efteråt också. med amning och allt!?

Postat av: Emme

Lisa! Vi skulle vilja ha lite uppdatering :) Hur mår du? /Pite-gänget

2008-10-14 @ 17:48:24
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0