Jag trodde att jag kommit på det...

Namn åt flickan. Isabelle eller Isabella. Och Magnus var inte helt omöjlig. Så kom jag på i morse att smeknamnet på det helt naturligt blir Bella och inget fel med det. Men... Bella...? Blondinbella. Kräkvarning. Jag kan inte döpa min dotter till varken Isabelle, Isabella eller Bella. Då får hon hellre heta Heidrun efter geten i den nordiska mytologin. Det kändes som att det var mer av en förebild än en vidrig liten slemapa som Blondinbella. 

Okej, i ärlighetens namn: Jag vet inget annat om Blondinbella än vad jag läst i kvällspressen men av sådana artiklar att döma är hon... Ungefär att jämställa med Linda Rosing på skalan, även om Blondinbella kanske är aningen mer pubertal. Men som sagt: Hellre en get än en otäck blondie.

Slut namnförslag igen så. Nu ska jag duscha och lämna tillbaka en bil. Still no baby in sight.

Kommentarer
Postat av: c a s p e l i h n a

Hoppas du får en bra dag idag! Jag tänkte bara fråga vad brukar du göra för att lyxa till vardagen lite extra??

2008-11-17 @ 08:25:20
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har aldrig hört maken till gnälligare människa än vad du är i hela mitt liv! Och dömer folk hit och dit gör du, utan att egentligen ha en aning om hur dom egentligen är. Det luktar avundsjuka lååånga vägar. Och du får ingen sömn pga att ditt ofödda barn gör det besvärligt för dig nu i magen. Oooo du min vän, vänta tills ungen är född, hur mycket tror du att du får sova då? Det kommer absolut inte alltid att vara en dans på rosor. Hoppas du inte gnäller lika mycket på din karl förresten, stackars sate i så fall!

2008-11-17 @ 10:03:44
Postat av: Sinikka

Hittade hit via FL hoppas de är OK? Annars kanske smeknamnet kan vara Isa?

2008-11-17 @ 10:26:35
Postat av: figge

Figgelina måste ju ändå vara ett ultimat namn...

Darina kanske annars? Då kan du lära henne varför det regnar.

2008-11-17 @ 11:12:24
Postat av: marit

hum.. kanske om hon vore 14 år i dag, men borde inte de namnet gått ur tiden när hon når den ålden ;) kram

2008-11-17 @ 17:53:59
Postat av: spaceylisie

Även fast man är anonym ses man lätt genom det glashus i vilket man sitter och kastar sten... ;)



Nu ska jag gå och gnälla på min karl över en smörgås eller två. Kan lova att brödet säkert har möglat sedan imorse.



2008-11-17 @ 23:44:58
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: spaceylisie

Sinikka: Isa är grymt sött. Rimmar litet på Lisa. flinar



Figge: Babyn kommer att vara så well-educated att hon formligen kommer att födas in i vetskapen om varför det regnar. Hon behöver inte gå på Idol-kurs för att lära sig. ;)



Marit: Det namnet har säkerligen gått ur tiden men jag skulle inte kunna leva med vetskapen om att mitt barns namn ens KAN härledas till... Något dyligt. Åtminstone inte av folk ur VÅR generation. Tyvärr associerar man alltid till ngt... Men Marit är fint: det har jag fundrat på, faktiskt. :)

2008-11-17 @ 23:48:16
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: M ikael

Gabriella? Låter ju nästan som Isabella och man kallas inte för bella... snarare "gabbi" :-S KAnske inte är så mkt bättre. Kram

2008-11-19 @ 15:34:30
URL: http://stayaliveinpitea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0