En sådan där less-dag...

Det är verkligen höstgnäll, rakt genom i varje inlägg i den här bloggen lately. Idag är extragnäll.

- Jag har sovit typ inget alls inatt och vaknade 03.30 första gången. 04 gick jag upp, 04.40 kollade jag på "Hemsökta hus" på 4+ och käkade ensamfrukost i soffan. 05.30 väckte jag Magnus, drack julmust (ja, det får man göra när man har varit vaken så länge...) och vinkade av honom. Försökte sova en stund men alla babybiverkningar som tidigare väckt mig gjorde lika ont så... 07.45 ringde klockan och jag stapplade gråtfärdig in i duschen, åkte till mor, hämtade Uzeln och åkte till Falun för att kolla babytjejen som hade växt jättemycket. Köpte ett skötbord och åkte hem igen, bytte från Uzeln till Mazdan och släpade upp skötbord till lägenheten. Läste foruminlägg och blev ledsen över det - helt omotiverat men förståeligt med tanke på hur trött jag är. Jag kan inte rå för att fruntimmer idag är så jävla...beroende. En gång var jag ice cold cynic bitch men nu är jag soft och snäll och tycker så mycket om Magnus, men det finns gränser för allt. 

(Lång diskussion men för att fatta mig kort kan det fanimej aldrig hävdas att det på något sätt skulle vara JÄMSTÄLLT att föda barn. Jag kommer att bli en usel mor och soc kommer att ta flickan och Magnus kommer att hata mig forever. Dramaqueen, yep, men som sagt: Jag är trött och har hävt hela kryddhyllan på vad jag känner just nu... Dessutom tycker jag att tjejer generellt är så oerhört pantade i sina prioriteringar, men å andra sidan har jag alltid avskytt moraltanter och ytliga fjantbimbos. För att nämna två kategorier.)

Så blir jag galen på Datorbutiken som...jag vet inte vad? Inte funkar? Vi beställde en skärm till min dator för snart en månad sedan - en skärm som fanns i lager. Skärmen har fortfarande inte dykt upp och på Datorbutiken säger de bara att de är försenade i leveranserna. No shit. Igår beställde vi en TV (vilken f.ö. kommer att matcha skärmen...) och idag fick Magnus mail om att DustinHome minsann har skickat apparaten. Now we're talking. Jag kan säkerligast använda den som dataskärm istället.

Babyn har vänt på sig och ligger med rumpan och ryggen åt andra hållet. Kanske hjälper det mot vad det nu är som gjort så inihelvete ont hela tiden. Det skulle kunna vara så. Just därför ska jag inmundiga två Panodil, ta med en bok, krypa i säng och hoppas på att ingenting alls gör gråtaont och jag får sova någon timme. Jag tycker att det ligger i flickans intresse att komma ut och vifta istället för att vara helkonserv utan utrymme.

Färdiggnällt. Nattinatti.

Kommentarer
Postat av: figge

Efter nyår låter ju som en trevlig idé =)

2008-11-12 @ 13:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0