Är man elak...

...mot sin dotter om man döper henne till Nora? Det föreligger en viss risk för...elaka rim...om hon blir utsatt för mobbing under sin uppväxt och med tanke på att jag fick höra det mesta under mina tonår eftersom jag var en riktig besserwisser kan man väl tänka "sådan mor sådan dotter"?

Nora är annars ngt vi bägge gillar... Eller faktiskt Isabelle. Gabriella är fint men Magnus kusin heter det. 

Annars? Idun har varit på tapeten och Lovisa får jag inte genom. Mina gamla favvosar har jag gett upp: Varenda unge heter Alva, Alma, Olivia, Edith, Ester, Saga osv. 

För övrigt har vi köpt bil och Magnus menar att jag nog faktiskt ÄR vuxen ändå. Pytt, jag slutade ju nyss högstadiet!

Kommentarer
Postat av: Emme

Jag tycker att hon ska heta Karin. Eller Barbro.

2008-11-22 @ 20:04:38
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Minna

Nora är väl jättefint! Och blir hon minsta lik dig känns det inte som hon nöja sig med mindre än att ge dem som rimmar fult på hennes namn en fet käftsmäll!

Hoppas hon kommer snart. Vi i Piteå är förväntansfulla vi också.

Kram

2008-11-25 @ 11:17:13
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: spaceylisie

Ooh, Minna, det värmer att höra... Tror jag. :)



Vi ska uppfostra henne jätteväl! Till påsk kommer vi upp och visar damen om allt vill sig väl. Om ni studenter sedan är i norr eller hemma visar sig väl... :)

2008-11-25 @ 11:54:36
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: Sandra

nej inte Isabelle eller Isabella, det är fan de enda namnen små flickor har fått på senaste, vad jag sett! och Nora är fint :). men hallå, har hon inte kommit ännu? du som beställde henne tidigare ;). och vet du? jag vägrar nålar i mig, akupunktur då får de fan skjuta mig först, så INGEN sätter djävulsnålar i våran lilla Bebis! (men jag kanske ångrar mig om Han blir ett kolikbarn... hehe)

Postat av: Sandra

ah vad spännande! nu blir jag nervös... tänk att du kanske ligger där med en bebis på bröstet snart. otäckt men ganska mysigt :). oj vad positiv jag var till en förlossning helt plötsligt :). haha. lycka till med packning och allt

Postat av: Minna

Haha det var menat som något positivt :P



Åh vad spännande. Hoppas jag är här då så jag får se miraklet.

Kommer hon inte snart?

2008-11-29 @ 17:14:51
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: David

Såg din blogg av en slump. Nora ärju fint men rimmar tyvärr på hora och barn kan vara grymt elaka tyvärr. Snygga bilder på din blogg till vänster. :)

2008-12-18 @ 20:47:31
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0