Svettdagar och vätskeintag tvåtusenliter...

I Falun är det varmast i Europa, enligt en artikel i Aftonbladet som jag inte ens orkar länka till och oh yes, det är kvävande hett. Gjorde ett försök att fiska igår kväll men myggen var det som nappade och det på mig så efter inte ens en timme gav jag upp och begav mig till H&M iställlet för en snabbkaffe. Snabbkaffen blev flera timmar och straxt efter 01 kom jag därifrån och då hade det blixtrat i fjärran i flera timmar innan åskvädret slutligen kom över oss. Välsignade regn, kan man tänka, men då jag kom hem inte ens en kvart senare hade regnet och åskan dragit förbi och tillbaka var den där kvalmiga hettan som gjorde att jag redan omkring 05 vaknade av värmen. Outhärdligt men uppskattat, faktiskt. Värmen alltså.

Idag blir det lugna puckar; laga lunch innan jobbet och sedan till Bästen för att träffa tjejerna. Imorgon helledigt mig veterligen varefter veckan tar vid med två nätter nattjobb. Nu ska jag fippla med datorn som bara muppar... Eller ta ut hunden i hettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0