Midsommarmorgon...

...och jag har firat med kallrökt lax på äkta jämtländskt mjukt tunnbröd och en - i skrivande stund fortfarande sippandes på - kopp kaffe. Yammie och glad midsommar på er alla!

De två senaste dagarna har jag spenderat i framsätet på gårdens skåpbil åkandes Piteå tur och retur, och en sak är säker: Aldrig mer tänker jag sitta still i en bil drygt 160 mil. När jag och Magnus åker kan vi åtminstone turas om att köra; i det här fallet fick jag och mamma inte köra, kanske eftersom vi saknar snopp, jag vet inte.

Att träffa Magnus var som en liten teaser och alldeles för kort tid för att hinna njuta av fullt ut. Avfärden från Piteå och från Magnus kändes för jävlig och helt fel: Varför är det så urbota dumt fixat att två människor kanske inte kan träffas på nästan två månader när de bor i samma land?! Och i synnerhet just nu, på något sätt. Det känns litet liksom inget är riktigt komplett utan honom med mig, egoistiskt tänkt.

Nu är det dags att bära möbler och kartonger för att sedan fixa mat inför midsommarlunchen. Därefter bedtime inför tre nätter arbete med den fina storhelgsobtillägget! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0