Hingstsläpp och själafiske...

Åkte med Syster Yster mot hingstsläpp i Böle imorse och lyckades få hyfsade platser. Nice att kolla på pållarna och i synnerhet den minsta ettrigaste (kan det ha varit ett russ?) som muckade med de betydligt större brukshästarna. Därifrån till Sågmyra och glassköp - glass är något jag aldrig favoriserat men i den här värmen är det en gudagåva som svalkar inifrån. Eftermiddagen tillbringades mer eller mindre på lat vis i sängen och då jag piggnat till framåt kvällen åkte familjen till Oxberg där jag kastade litet efter fisk, men mer för själens skull än fiskens.

Fick även svart på vitt att råttfällor inte är ens i närheten ett alternativ till råttgift: Min mor ville att mössen i stugan skulle få en ärlig chans eller hur hon uttryckte sig sist jag och Magnus var där för några månader sedan. Således satte vi ut fällor istället för de effektiva gröna giftklossarna vi använt i Älvdal och mor min fick idag uppleva jästa döda möss - varav en fet av likmask - på nära håll. Hon var inte imponerad och jag menade att råttgift kanske är ett alternativ trots alls. Råttor och möss är liksom äckliga små parasiter man inte kan visa hänsyn alls; ger man dem en smula ost kan man ge sig fan på att de bosatt sig i skafferiet dagen efter.. Typ.

I övrigt är det stiltje vad gäller det mesta. Två nätter jobb coming up och därefter Amelies student till vilken det ska pajbakas på torsdag. Magnus är i Piteå och bara det känns så otroligt fel att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det. Att ha honom här vore... Bättre. Och med det menar jag inte att jag inte klarar mig själv, det är bara det att det är så himla mycket på gång och jag saknar honom och vardagen.

Nu är det vattendags och sedan säng, tror jag. Imorgon är det dags att ta tag i nya bestyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0