Forntidsfunderingar...

För flera år sedan träffade jag en kille som enligt egen utsago blev kär i mig, en kille som i mångt och mycket var mest... Deprimerad och deprimerande. Inte ens nördig nog för att falla denna Ms. I Love Nerds i smaken, utan... Mest patetisk i sin självömkan och bristande självkänsla. Så ser jag av en händelse på nätet att denne kille ännu inte... Vuxit upp. Fastän han nog passerat de trettio nu verkar han ha förändrats föga, verkar vara exakt densamme med exakt detsamma psyke och personlighet som för så många år sedan.

Och ibland funderar man över val man har gjort - som i hans fall: Borde jag kanske ha gett honom ett försök, ett seriöst sådant, eller gjorde jag rätt som faktiskt valde att avsluta kontakten? Då jag nu tittar på det hela får jag bara ytterligare bevis för att magkänslan är något att lita på.

Apropå inget alls, sådär. Mest det tragiska i det hela... Och samtidigt är jag själv en halvtragisk figur som på något sätt ändå... Fått något alls att funka och framtiden ser sjukt ljus ut. We're alive and kicking och det är njutbart bara det!

Kommentarer
Postat av: figge

Förhoppningsvis har en annan evolverat lite ;)

Och när får man se lite magbilder då... ;D

2008-07-14 @ 15:13:13
Postat av: marit

jag har hört att den rätte finns i varje stad, men är inte mer fontidsmännskligt än att bara unda över sånna saker..^^



kram kram

2008-07-14 @ 22:32:52
URL: http://groundlessgrenergrass.blogg.se/
Postat av: Minna

Haha tack för dina minus! Det är bra att få hjälp så jag kan bestämma mig. Jag har iofs kört där innan och parkering hade jag nog oxå, men jag tror ändå att tåget är bäst..



Hur är det med dig annars? Är du och Magnus fortfarande ifrån varandra eller har han kommit ner till Dalarna än?

Hoppas du (och bebisen såklart) mår bra!

2008-07-15 @ 13:19:42
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

Härligt att höra att ni mår bra! Flyttar Magnus ner om en månad? Har ni fått tag i boende?

Gulligt att lilltjejen sparkar omkring.. Men, hur långt har du gått nu? Halvvägs? Har ni kommit på nåt namn än?

Men du känner iallafall att journalist inte var din grej eller?

Shit vad massa frågor jag har. =)

2008-07-15 @ 13:26:22
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

Låter ju skitbra att det löst sig med boende så ni får vara tillsammans igen =)



Eydis, det var fint! Jag är en sucker för ovanliga namn och jag tycker det satt så fint på tungan.

Verkligen jättefint namn!

2008-07-15 @ 13:35:49
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Therese

hehe Det var nästan som om du beskrev en vän till mig :P Han var kär i mig för ett tag sen och tja... Väldigt tycka synd om sig självig(Egenkomponerat ord:P)

2008-07-20 @ 21:07:04
URL: http://esenese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0