Så var det färdigt...

Trots en alldeles överjävlig gårdagskväll med gråt, ångest, huvudvärk, halsont och typ feberfrossa masade jag mig upp för att skriva sista tentan idag. I stort sett oförberedd. Jag svettades och frös om varannat men insåg efter en blick på tentafrågorna att det nog kanske skulle gå ändå. Så jag svarade på allt och mig veterligen var det bara en fråga jag svarade fel på, kanske eftersom jag inte kunde den och bara hittade på ett svar som jag tyckte lät bra. En timme senare stegade jag ur salen, tog en kaffe på Kåren och var så inihelvete nöjd med att faktiskt ha gjort tentan ändå. Gårdagens radiotenta borde ha gått bra, den också. Även den tog en timme att skriva och jag svarade på allt, så godkänd borde jag ha blivit. Nu är det bara att hålla tummarna för att bägge tentorna är godkända och att jag i sådana fall har avverkat fyra av de totalt tjugofyra kurser vi ska läsa för att få ut vår examen.

På måndag drar språkkursen igång, och på onsdag TV, vilket innebär att det är back to the books som gäller. Huruvida jag ska tentafira i form av fest ikväll återstår att se. Det lutar mest åt inte, eftersom min hals känns liksom jag har en fotboll nerkörd i den och jag fortfarande fryser och svettas av och till. Inte helt kry, med andra ord. Bättre då, att lägga krutet på morgondagen, men mest av allt på att inte bli sämre till nästa vecka.

Neej, det blir nog ingen fest ikväll. Jag är ändå inte sugen på att dricka, överhuvudtaget inte, till och med. Nåja, då packar jag ihop grejerna och far upp till skogen och njuter av en brasa och TV:n istället. Rekreation för själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0