Nattsudderi...

Imorgon är det vakennatt som gäller och jag fick i sanning något att fundra på idag, och jag velar litet fram och tillbaka men jag vet inte ens om det egentligen fanns/finns anledning att grubbla över det. Alternativet skulle kunna vara... Neej, jag vet inte... Ett halvår borta från Piteå och skola känns inte hundra rätt men... Nej. Jag trivs i skolan, jag trivs i Piteå och jag gillar folket.

(Tack för SÅ peppande kommentarer och sms - GULD är ni. Verkligen GULD och sådant som gör att jag verkligen kanongillar att gå i skolan!!)

Tandläkaren idag blev billig - kosta gratis - och nämnde jag att jag har världens bästa tandis?! Inget skuret, inget draget och inga sprutor alls, bara en rejäl sköljning av den onda tanden/kinden/tandköttet och än mer Ibumetin. Det ska nog reda sig, förr eller senare. Förr, hoppas jag på. Jag är jävligt less på att vara öm i munnen och ha huvudvärk...

Morgondagens mission: jag ska ta tag i personporträttet på allvar och har  - sorry Sara - hittat ett nytt intervjuoffer. Det blir nog bra, tror jag. Vernissagereferatet får vänta; mig veterligen finns inte ett vernissage i sikte, såvida man inte ser omstrukturering på ICA som ett sådant. 

Kvällen har spenderats hos H&M och det var första kvällen på flera, flera dagar jag kände att jag verkligen hade energi och lust till att vara social på riktigt. Sådant är skönt. Nästa vecka ser jag stört fram mot: Magnus kommer på tisdagen och kramar om mig, hämtar mig på onsdagmorgonen för Piteresa och på fredagen ska vi till Jokkmokk. Great. Hårdplugg väntar äntligen och jag fick faktiskt tag på Fichteliusboken - åt mig själv.

Har också införskaffat gardiner till aprillägenheten och det känns litet som att jag börjar få struktur i huvudet på hur det ska bli. Vad Herrn i huset säger vette katten: Han är i Piteå och jag här, och kommunikationerna blir lätt litet ansträngda när man inte har samma dygnsrytm. Jag förmodar att vi har all tid i världen att kommunicera sedan... Tackochlov. (Och förresten Magnus har jag läst i en av mina kursböcker att man visst får sätta kommatecken före och, så det så! När jag kommer hem ska jag till och med VISA det stycket för dig! Så det så!)

Nu ska jag skutta i säng och läsa en timme eller två innan jag tar till sömnen. Det gäller att sova länge imorgon för att kunna nyttja dagen på bästa sätt. Och sedan en timme eller två sömn på kvällen också. Natten lär bli piece of cake därefter och jag får bra nattsällskap!

Kommentarer
Postat av: Farbaute

Hej älskade Lisa! :)

Jag ville bara kommentera lååångt i efterskott och om något som kanske inte direkt har med inlägget att göra men ändå. Nu är det inte länge kvar tills vi träffas igen och jag ser fram emot det enormt mycket! Sen kanske du läser det här i din mobiltelefon och isf passar jag på att berätta att jag dragit mig för att gå och hämta min telefon som sitter i laddaren då det blåser snö i sinne här utanför *brr* :)

2008-02-01 @ 17:19:56
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej
Hittade just hit och blev lite lycklig... Jag skriver nämligen gärna kommatecken före och vilket jag nu, som korrläsare åt en tidning, blivit ifrågasatt angående.

Vad heter din kursbok och var kan jag hitta den och stycket du avser i texten ovan?

Tack!

2008-02-06 @ 20:41:13
URL: http://miamoore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0