Idag: huvudvärk.

Någon gång under mitt s.k. jullov lyckades jag av all stress dra på mig en vedervärdig fysisk åkomma: Stela axlar, stel nacke och så vidare. Detta har jag försökt träna bort, försökt massera bort, försökt xxx bort och Gud vet vad mer jag har gjort för att försöka slappna av. Trots det är jag inte ett jota mindre stel i axlarna och nacken vilket har föranlett dagens trouble: Huvudvärk. Det känns tämligen vidrigt att nästan exakt kunna peka ut var värken börjar, alldeles nedanför skulderbladen och spridd uppåt liksom en löpeld via axlarna, upp i nacken och slutligen över hela huvudet till den kulminerar i ett överjävligt tryck bakom ögonen. Proffsmassage? Jatack. Utökat studielån? I wish. Hur som har jag i alla fall lön att inkassera till slutet på mars vilket blir att sitta fint, verkligen fint.

Dagens missions: Läsa litet i den ytterst intressanta boken om yttrandefrihet och tryckfrihet, träffa Minna och hennes radiogrupp efter lunch, försöka träffa min radiogrupp under eftermiddagen där jag och Simon får skämmas tillsammans över vår ineffektivitet och lathet, träna framåt kvällen och till sist troligen åka till bastubad med Magnus. Imorgon blir det rättegångsbesök i Luleå och därefter hem för att panikskriva ett referat. Sedan är det faktiskt bara läsning kvar av kurslitteratur inför tentorna nästa vecka... Om man bortser från radiojunket, då, men jag ser det nästan som kört, så då så!

Mycket gnäll blidde det idag men what the heck. Nu ska jag krypa till kojs med den spännande kurslitteraturen!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Välkommen till klubben. Mina axlar sitter ungefär i öronhöjd och jag måste verkligen tänka på att inte gå runt och spänna mig.

Kram!

2008-01-10 @ 21:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0