Glöm bitringen; nu är det painkillers som gäller!

Det kliar inte längre smärtsamt skönt i min mun. Det värker liksom någon tagit tag i käkbenet med en tång och dragit det utåt. Samtidigt som tänderna pressats åt motsatt håll. Jag vaknade kring fyra imorse av att det gjorde så infernaliskt ont att jag var tvungen att knapra i mig den näst sista Ibumetin som fanns att tillgå samt en halv sådan där annan tablett. Efter litet tårar - faktiskt - och en dryg halvtimme började jag kunna svälja igen och såsmåningom somnade jag, men hell alltså. Visdomständer ain't the shit, det är en sak som är säker. Den andra sak som är säker är att det inte är någon som helst anledning att släpa med en matlåda till skolan idag: jag får köpa yoghurt eller fil, tugga är inte att tänka på. På fredag ska jag till tandläkaren. First thing in the morning och med andra ord hinner jag bara hem, sova ett par, tre korta timmar innan jag måste dra mig ditåt. Perfekt, eftersom jag troligen kommer att vara så pass trött att jag kan sova bort typ hela dagen sedan.

Morgonens insikt: Internetbank would be the shit. Jag ska fixa det när jag ändå är i Dalarna. Nu måste jag panikpröjsa en räkning och jagavskyr att kassaservice tar ut sådana hutlösa avgifter.

Igår kväll var annars verkligen en sådan där perfekt söndag. Just saying. Verkligen perfekt söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0