Ta tag i dagen...

Jag vet inte om man kan kalla mitten på februari vår men vinter per definition är det inte. Det känns liksom solen har flyttat på sig och släpper in ett annat ljus, och just idag ser det inte ens ut som träden rör sig. Gårdagkvällen var... Mycket konstig. Väldigt annorlunda. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Inte dålig, oh nej, men en lätt touch av obehag över den. Och kontrastrik, inte minst, från ytligt partajande till djup diskussion till... Idag är en ny dag och det känns liksom jag har tusen saker att göra, även om jag faktiskt har gjort bort allt inför helgen. Jag kan vara helt ledig hela helgen och bara fokusera.

Och jag är bakfull utan att egentligen vara det. Bakishungrig med en sjuk längtan efter att krypa ner i soffan och titta på gamla Narnia-avsnitt, ni vet de där från slutet av 80-talet. Så blir inte dagen.

Magnus på väg hem och jag borde duscha. Ibland är det bara att ta tag i dagen. Så är livet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var trevligt igår. Tråkigt att du inte dök upp på kåren.

2008-02-15 @ 18:37:34
URL: http://jussi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0