Lathet eller orkeslöshet?

Jag var hos psykologen igen i torsdags morse och vi hade någon sådan där utvärdering på de frågor jag svarade på förra gången. En av frågorna var något i stil med dåligt samvete eller något, jag minns inte riktigt, men då vi pratade om det förklarade jag det där med att jag får ångest över att inte prestera bra nog. I synnerhet då jag hade presterat bättre om jag inte hade varit så jävla LAT. Hon frågade då om jag själv faktiskt tyckte att jag var lat, och ja, jag tyckte att jag var lat, svarade jag. En stund tidigare hade jag pratat om att det där med energin, att den inte längre räcker till, att jag är så mentalt OCH fysiskt trött hela tiden. Psykologen föreslog att det kanske inte var lathet som gjorde att jag inte tog tag i saker på en gång och må så vara men för mig låter sådant där som ursäkter.

Let me get this straight: Jag formligen AVSKYR människor som gör eller inte gör saker och sedan skyller på att "Nejmen jag har borderline/depression/är manodepressiv/är utbränd så därför behöver jag inte anstränga mig och kan göra hur fan jag vill eftersom min diagnos till och med legitimerar att jag försöker ta död på mina ungar, men som sagt är det okej eftersom det är så jävla synd om mig och tackgodegud för min diagnos!"

Således blir psykologens prat om slut energi bara otäckt i min skalle: Jag kan ju för fan inte sitta och skylla på saker och ting. Jag är inte döende, jag är TRÖTT, men hade jag inte varit så INFERNALISKT LAT hade jag gjort alla grejer jag skulle göra ändå! Det FINNS inga ursäkter till dåligt beteende, inte ens PMS egentligen, även om pojkvännen är storsint nog att acceptera den.

Jag vet inte varför jag skrev ner allt det där, det fanns säkert en anledning... Magnus har hur som åkt till bror sin för att hitta fel på bilen och faktiskt är det SÅ skönt att vara helt ensam i någon timme. Grey's och Desperate Housewives har inte kommit igång igen, p.g.a. strejken kanhända? Istället har vi börjat kolla på "Jericho" vilken verkar vara en helt okej hyfsad serie. Man måste fördriva all tid man skulle ha pluggat på med att göra något annat. Klar med krönikan you ask? Hahahaha! Åh, ett sådant skämt!

Kommentarer
Postat av: Fia

Grey's börjar på onsdag kl 21:00.. Som jag har väntat :D

2008-02-11 @ 01:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0