Juletidstacksamhet...

Man ska ju vara tacksam över saker och ting, och jag tror att folk generellt - åtminstone jag - inte särskilt ofta faktiskt funderar över vad som finns att vara tacksam över. Igår började jag tänka på hur otroligt små saker som krävs för att skapa stor betydelse och insåg då att jag alldeles för sällan stannar upp och känner hur lyckligt lottad jag är över så himla många saker:

(Ge plats för... *trumvirvel och tadam* Lisas sliskiga tacksamhetslista!)

- Vi har en kanonfin lägenhet att bo i.
- Min sambo är utan tvekan det bästa ur släktet "män" jag någonsin hittat!
- Den Feta Näktergalen är alldeles ljuvlig, och när hon skriker och Magnus hotar med räven bara ler jag inombords...
- Jag har inte bara en familj utan två och bägge är så guld värda. 
- Min mor i sin tur är kanon.
- Siggehunden är juvelhund.
- Jag har rest en del och det är jag glad för.
- Jag är inte dummast på klotet, och bara det är något att vara tacksam över.
- Jag har bra vänner.
- Ekonomiskt sett har vi det faktiskt över förväntan kanonokej. Om man får skriva sådant i en blogg...
- Vi får en ny bil nästa månad och det ska bli SÅ bra och nödvändigt!
- Till påsk ska vi till Piteå och jag verkligen LÄNGTAR dit.
- Mamma var barnvakt åt Den Feta Näktergalen idag, och jag och Magnus var på Kupolen och Willys och handlade.

(Jag kan göra en jättelång lista...) 

På namnfronten för DFN har vi egentligen inget nytt att rapportera... Nytt förslag är Eira, och det är faktiskt något både jag och Magnus verkar ense om är ett bra namn. Återkommer när(/om?) resultat eller familjeråd är klart.

Nu är det DFN-kink och dags att hala fram boobsen.

Kommentarer
Postat av: Emme

Det är långt till påsk ju :( Fast tiden går fort.

2008-12-21 @ 10:27:54
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Minna

Eira. Vilket fint namn. Vart kommer det ifrån? Jag har aldrig hört det tidigare...



Jag är glad för dig, er, att ni har det så bra =)



Stor kram

2008-12-21 @ 10:29:30
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sandra

skönt att du har det bra! kul att läsa om glada och lyckliga "människor".

kupolen? var bor du? om man får fråga :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0