Fredagspaus i väntan på dusch...

Fredag kväll hos Brynedal-Pettersson: Lisa vid datorn, Magnus vid sin dator och sovande Fet Näktergal i sovrummet. Den Feta Näktergalens frånvaro av namn är fortfarande litet av ett aber och åtminstone tre förslag är lagda: Nora, Molly eller Edith. Oh well, tösen har fått ett personnummer åtminstone, så existerar gör hon i alla fall...

Dagen har varit kakbak med syster hos modern - vi övertog den juldelen från mormor som vid en vördnadsvärd ålder av drygt 94 menade sig inte vilja baka i år. Det känns helt okej, tycker jag, att säga ifrån när man är så gammal. Återstående av julfixet för min del - som jag vet - är att grava lax, griljera skinkan och tillsammans med mormor fixa Janssons. Allt känns rätt lugnt, faktiskt.

I övrigt intet nytt på någon som helst front. Vi har fått Lupon såld och står således straxt med bara en bil till slutet av januari då den nya rullar in från Utomlandet. Bror kommer hem om en dryg vecka och vill säkert ha kycklingklubbor under sitt sverigebesök?

Imorgon är det Lucia och jag kan verkligen inte begripa var december tagit vägen... December har försvunnit lika snabbt som Den Feta Näktergalens blöjor...

Kommentarer
Postat av: Magnus

Humor i sinne! :) Älskar dig!!

2008-12-13 @ 11:41:26
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: Direktörn

Du vet vad jag tycker om Nora... Jag röstar för Molly, då Edith.. känns lite tantigt :P

2008-12-15 @ 11:34:44
URL: http://direktorn.blogg.se/
Postat av: Broder

Kycklingklubbor, weii! =)

2008-12-15 @ 13:03:52
Postat av: Anonym

Molly är ett fint namn tycker jag! Tänkte hälsa på en sväng då jag kommer uppåt dalaland till jul. Stör man hemskt mkt eller får man kanske ta sig en liten kik på den nykläckta? Kramar från Sofia

2008-12-15 @ 14:49:16
Postat av: Sinikka

Läate lite snabbt och såg fredagskväll hos Brynedal-Pettersson och tänkte har du varit här? HAHA heter ju också pettersson:P

2008-12-16 @ 18:47:03
Postat av: spaceylisie

Sinikka, det skulle kunna ses som... Aningens absurt. ;)

2008-12-16 @ 18:48:42
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: Tessan

God morgon på sig! Jaha, ett namn åt lilltösa ska väl inte va så svårt ällä?

Getnamnet funkar ju sådär kan jag tycka...Edith tycker jag är fint, fast Judith är snäppet bättre. En kompis fick just en flicka som heter Elize, det är väldigt fint och lite annorlunda.

Man önskar lycka till med valet och tackar för att du kikade in i min anspråkslösa lilla bloggverkstad!

:) God jul!



Kram Tessan

2008-12-17 @ 07:58:35
URL: http://lifeoftessan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hewi är ett fint namn:)

2008-12-17 @ 09:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0