Vårkänslor...

Det är SÅ vår ute och jag är SÅ uppåt och energisk! Dels jobbade jag igår - bara det var en uppåtkick och ytterligare en kick i "inte journalistik"-riktningen. Jag tål inte sittajobb och jag tror nog inte att jag vill bli journalist. Faktum är att det vore kanonskönt att utbilda mig till något jag VET att jag får ett fast jobb inom när jag slitit klart istället för att riskera projektanställningar, vick och gud vet vad. Hösten står i alla fall jävligt klar för mig, vilket är... Skönt på sitt sätt och annorlunda på sitt sätt.

Stannar hemma en extravecka och låter Jeff och Chrille transportera upp bilen till norr. För egen del är det jobbtanke och Magnus kommer ner över valborg (YES!) och det ska krattas och grillas, kolla på eld och pratas pension. Därefter upp igen en vecka och söndagen därpå till Riga med modern. Sedan gott folk är det nedförsbacke och jag ska försöka bli klar med så mycket som möjligt i skolan innan jag åker hemåt for real. Fick sommarschemat vad gällde nattjobbbet igår och jag går på midsommarhelgen på nattschema. (Midsommarhelg = storhelgsob = drygt trettio timmar = cash i juli!)

A.t.m: Vänta på att lunchen ska bli klar och därefter släpa doggen till stugan och slita ner gammal humle från väggarna.

Kommentarer
Postat av: farbaute

Fröken uppnosig behöver verkligen räta in sig i ledet och det omedelbums! Jag kommer ner till Dalarna inom kort och rätar till problemet och det skall så ske oavsett vilka metoder jag behöver ta till!

2008-04-23 @ 17:45:25
URL: http://vanheim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0