Fikafunderingar...

Eller nej, inte fikafunderingar. Mer en struktur eller ett försök till den. Jag vacklar enormt och den smartaste lösningen som jag kan se det är att antingen ta ett studieuppehåll typ NU, skaffa lägenhet och jobba i Dalarna. Den andra lösningen är att byta skola - om nu det är möjligt - och gå klart den här terminen i Piteå bara för att i början av juni flytta hemåt Dalarna igen. Och sommarjobbba och så här. Till hösten får jag så plugga i Falun istället. Värre saker har hänt och trots allt lutar det mesta åt att Dalarna is the shit for the future as I see it.

Någon konkret lösning har jag inte riktigt men jag förstår att jag inte kan vara kvar i Piteå; desto längre jag stannar där, desto större är risken att jag inte alls kan ta mig därifrån sen. Det funkar inte riktigt att skapa struktur i en cirkel när man plötsligt befinner sig i en fyrkant. Då måste man tänka om och nu har jag gjort det. På något vis ska jag hem och det så fort jag bara kan.

Nu ska jag köra syster till bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0