Hur mycket en dokumentär kan förstöra...

För några veckor sedan sände TV4 eller Kanal5 en dokumentär om "manboobs". Alltså män med bröst. Inte män överviktiga nog för att ha bröst på DET sättet, utan bröst som i bröst. Sedan jag såg den dokumentären har jag funderat över det där med manboobs precis varenda gång jag tittat på en karl. Hur irriterande som helst, för att inte tala om avtändande. Idag läser jag i Alex Schulmans blogg om Jan Guillous manboobs och inser att världen måste vara full av män med tuttar.

För några år sedan innehöll Jonas Gardells föreställning "Livet" en hel del anspelningar på Jan Guillous korta armar, något jag inte tänkt på förrän Gardell uppmärksammade det hela. Således har jag alltid Guillous korta armar i åtanke när jag ser honom. (Guillou, alltså.) Nu kommer jag att tänka både på hans korta armar OCH hans manboobs. Fy fan så absurt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0