Tentaperiod och broken baby...

Vilket ska man börja med? 

Min baby är fortfarande trasig, trots att den står i min lägenhet nu. Och går igång. Inget Internet och helt åt helvete fel OS; jag vill verkligen inte köra Vista på den. Blev sugen på att testa Linux och damn it om jag inte ska få det att funka. Eller, jag och jag... Magnus blir det väl. Damn it om inte Magnus ska få det att funka! Ska hitta en tekniker på skolan och be dem reseta min uppkoppling. Kanske kan nätet hoppa igång sedan. Jävla skitnät, LTU, skitnät, hör ni det?!

I övrigt är det full rulle vad gäller examinationerna. Lyckades få in artiklarna dagen innan deadline och ska ha handledning på dem imorgon. Ska även göra en stor intervju med kvinnojouren i Piteå imorgon och sedan rusa hem för att skriva en intervjuanalys och en artikel baserad på intervjun. 14 på fredag är det deadline vad gäller den inlämningen. Måndagen innebär MKV-examination och sedan är det panikplugg till onsdagen då vi har tenta på journalistiken. 

Torsdag sedan... Ååh, sweet ledighet. Då ska jag hem. Yes. Hem. Dala-hem och jag plockar med den där Magnus på sightseeing i Dalaland. Det kan nog bli fint, tror jag. Längtar SÅ till höstkalla Gagnef och räknar stenhårt med en tripp till stugan och förhoppningsvis kanske också litet jobb. Det skulle sitta fint i plånkan i december...

Apropå jobb ringde Chefen idag och gav mig jobb över precis hela julen. Schemalagt, från den 20/12 till 5/1. Kanoners och klockrent. Förhoppningsvis kan hon peta dit fler tider och sådant gråter inte jag över. Tvärtom tar jag tacksamt mot allt jobb jag kan få. Och njuter av det. Och precis just nu insåg jag att jag kanske ska höra av mig till Djurajobbet också, höra om de behöver mig över jul... Värt att tänka på, helt klart. Pengar är så jävla gött och jag behöver dem i sanning. 

Nu ska jag ringa rätt på Emmelie och Simon och sammanställa kompendiet inför MKV:n imorgon. Snabba puckar här, må jag säga. Ikväll är det träning och så ska jag försöka få Magnus på fall innan läggdags... *flinar* (Eller, om inte annat, försöka få litet hjälp med frågeställningen inför morgondagens besök på kvinnojouren...) 

Kommentarer
Postat av: Farbaute

Jag fixar din baby... ehh... baby! Working on it atm. *förbannar sin telefons skitbatteri*

2007-10-24 @ 14:12:37
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: Minna

Hej.. Och tack för inlägget i min blogg. Det är kanske inte så farligt som det låter, men stundvis har jag väldans mycket i huvudet... Vi får väl ta en ny myskväll och bara prata av oss! Stor kram vännen

2007-10-24 @ 14:55:36
URL: http://minnaannim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0