Nästan vänner igen...

Jag och mitt hår, alltså. När jag är litet låg brukar mitt hår vägra att göra som jag säger, alltså locka sig fint, fint bara av att få mousse ikramat. Vi har varit oense om en hel del ett tag nu, men efter att ha geggat i mousset idag verkar det som att mitt hårs långsinthet börjar ge sig; jag kan åter skönja lockar. I och för sig måste jag kolla noga, men det känns liksom att vi börjar bli buddies igen...

I natt hade granntjejen ovanför mig efterfest och den händelsen fick mig att inse vad för slags gammal tant jag kommer att bli: En sådan som Mr. Heckles - eller vad han nu heter -  i "Vänner". Först blev jag arg och sedan ringde jag Störningsjouren och gnällde över orimligheten i att vakna av att någon sätter igång och festar. Sedan väntade jag en stund, men efter att bruden spelat "Boten Anna" och någon mer Basshunterlåt fick jag nog och gick med bestämda steg brandtrappan upp och krävde ett slut på festen. (Alltså, bad dem sänka volymen. Tyvärr inte gapa, skrika och bete sig. Det hade varit häftigare och med... Stake i.) Nå, efterfesten varade inte länge därefter och omkring halv sex lyckades jag somna igen, fortfarande med "Boten Anna" ekande i huvudet.

Nej okej, stryk det sista. Det var ett skämt. "Boten Anna", alltså. Men jag somnade halv sex, så...

Nu: Kallax och Emmelie. Sedan: Chrille och... Bandy? Tror jag.

Först: Dagens video, "Perfect Situation" med Weezer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0