När luften gick ur henne...

Litet så kändes det halv tolv idag när tentan var avklarad. Som att någon suttit på mina axlar i flera dagar och plötsligt bestämt sig för att resa sig upp. Eftertentasnack på Kåren, lunch på Stämgaffeln med Jeff och en ivägmailad artikel till Kolsyra. Har precis kört igång två maskiner tvätt och mailat från min gamla baby hos Magnus och är för lat för att gå hem innan det är dags att slänga tvätten i torktumlaren. Så kommer det, det där obligatoriska "Nu har stressen och alla spänningar släppt"-illamåendet och det mest frestande av allt är att slänga sig i sängen, ställa klockan på 14 och sova bort fyrtiofem minuter. I sanning en sak att överväga, men jag tror att jag väntar tills jag kommit hem.

Nu väntar en hel vecka ledigt innan nästa kurs och jag tror tamejfan att jag blev godkänd på tentan. Något annat skulle faktiskt förvåna mig, men å andra sidan ska man inte ropa hej förrän man kommit över ett bäcken, så...

Daladagarna vill jag inte stressa igenom. Jag vill mest göra det jag verkligen vill, istället för att göra saker jag borde. Mormor är självskriven, liksom Oxberg och H&M. Oona och Danne lär jag träffa eftersom vi ska tillbringa någon natt där, och givetvis också familjen.

(Och jag passar på att skicka en ENORM tanke till äldstebrodern som inte verkar ha det så bra i RIga... Älskade bror, om du läser det här - jag vet inte om du gör det, om du ens HINNER göra det - TA HAND OM DIG!!)

Helst av allt hade jag velat köra neråt redan idag men jag inser det orimliga med det; Om Magnus är hemma till tidigast 16 skulle vi inte komma iväg förrän tidigast 17-17.30 vilket innebär att vi inte skulle vara framme förrän framåt fem, sex imorgonbitti och det är bara onödigt. Bättre är då att åka imorgon, tidigt, och komma fram i rimlig tid. Grejen är bara den att jag vill åka NU. Helst igår.

Så pratade jag med Yvonne från jobbet och var tvungen att gråta en skvätt efteråt. Jaa, jag saknar mitt jobb. Saknar så in i fruktansvärt. På fredag ska jag dock dit och hämta schemat och det finns verkligen några "ljuspunkter" jag tänker ta tillfället i akt och tjinga på. Bara för att de inte minns mig innebär inte det att jag inte minns dem och inte tycker om dem. Så enkelt kan det vara ibland.

Slösurfningsdags. Jag kanske borde porrsurfa järnet och sedan klicka på alla Congratulations-skyltar jag bara kan hitta. Magnus skulle säkert bli jätteglad om jag meddelade att jag vunnit en bil, några miljoner dollar och en guldklocka. *garvar*

Kommentarer
Postat av: Farbaute

... för att inte tala om alla virus jag skulle få på min totalt oskyddade dator! Ve dig kvinna om så inträffar - nog för att det nog kvittar när allt av värde jag sparat under senaste 10 åren försvann i samband med den där hårddisken som fick fnatt. Nåväl, sent ska syndaren vakna, jag kanske får tummen ur den här gången och skaffar en onlinelagring av något slag. Undra om google har någon sådan funktion - jag gillar google så de har säkert något lämpligt! :)

Jo förresten...

Seöxra fxn irgn ngg wnt äyfxne uraar hatrsäe uhe zlpxrg fbz uryfg! ;)

2007-10-31 @ 14:17:01
URL: http://vanheim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0