Morgonen som Gud glömde...

*gäspar stort*

Verkligen en sådan där morgon då jag vaknar och rent spontant faller tillbaka åtta, nio år i tiden och bestämmer mig för att skolka från skolan. Som om någon skulle bry sig om huruvida Lisa skolkar eller ej, liksom. Inte i dag, inte. När jag var sexton, jo, men no longer. Så jag masar mig upp ur sängen och inser att det är för grått ute för att jag ska orka duscha. För grått ute för att jag ska orka typ koka kaffe. (Och för litet kaffe kvar i kaffebruken för att jag ska kunna göra kaffe = för lat för att sträcka mig upp till över fläkten-hyllan och ta fram ett nytt kaffepaket)

Så slår det mig: Jag KAN inte skolka. KAN inte ge fan i att gå till skolan, och är jag redan vaken, ja då så. Sannolikheten att jag ska somna om är minimal. Kom tillbaka efter lunch om jag ska sova, okey?

Idag blir en sådan där "nu-ska-jag-beta-av-all-nödvändig-skit-och-sedan-fara-hem-till-sängen"-dag. Grejen är bara att dagen redan på förhand känns hur lång som helst...

Och vad gäller den där "Bevara äktenskapet"-kampanjen ska jag först och främst tillägga att jag om någon knappast är mot homoäktenskap i kyrkan: Min Gud är helt okej med sådant och ställer sig snarare frågande till varför folk inte insett det tidigare. Vad jag tycker är så lustigt med den kampanjen är RFSL som vill att kampanjen ska förbjudas och censureras: Kom igen, det står inte "En pedofil är också människa" eller "Låt Göran, 43, knulla din dotter" någonstans. Sådant hade väckt en grym folkstorm och det hela hade varit såväl förbjudet och censurerat i ett nafs.

Handlar det om att RFSL anser det traditionella, heterosexuella äktenskapet och kärnfamiljen vara stötande? Något att förskona gemene man från? En sådan åsikt eller tankegång är om något skrämmande. Precis lika skrämmande som om alla heterosexuella människor skulle gå man ur huse och proklamera att homosexualitet är en styggelse och att sådant borde om inte förbjudas så i alla fall censureras.

En vinkel klart värd att ta i beaktande, tycker jag.

Nu måste jag verkligen rusa... Fan, varför gör jag så här? Bloggar utan att ens ha börjat dagen och inser sedan att "Shit, nu kommer jag för sent och nu HINNER jag inte duscha heller!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0