Kultursociologi och Mead-helvete...

Jaaa, jag sitter i fucking skolan och ska skriva en treminuters jävla redovisning om Mead och frankly: I don't give a damn about it! Om jag hade kunnat hade jag helt enkelt googlat på Mead och sammanställt det, snackat på och fått godkänt. Grejen är bara den, att jag förutsätter att jag på något sätt i min redovisning borde dra paralleller till de andra pragmatisterna, typ Peirce, James och Dewey. Om inte annat så för att bibehålla mitt rykte som besserwisser.

Eller som Emmelie sa: "Vi har accepterat att du är mycket smartare än alla andra". (Hade man kunnat, så hade man sett en blinkande smiley ovanför hennes huvud när hon sade det, men eftersom verklighet inte är Internet nöjer jag mig med att skapa en illustration i ord. Håll till godo.)

Idag har jag träffat världens bästa uska, för övrigt. Hon stack mig så fint, så fint och det kändes inte alls. Jag blev tvärlyrisk och berättade för henne hur underbar hon var och talade om att hon minsann fick sticka mig hur mycket hon ville. Frågan är bara hur mycket blod de snodde från mig; Fem eller sex rör blev det, så att jag är snurrig och trött kanske inte bara beror på näringsbrist? Jag borde verkligen försöka äta ordentligt idag, men jag har ingen som helst matlust. Inte ens chips lockar. Sick fuck me.

Efter doktorsbesöket flög fan i mig och jag körde till... Långträsk. Var nu det ligger. Vid ICA (?) i Långträsk vände jag och åkte tillbaka till Piteå. Ibland undrar jag vad jag har för konstig fetisch vad gäller att åka bil... Nå, det rensar huvudet, i alla fall.

Imorgon fotboll på Oslagbar. Kanske en öl eller två också, beror nog på om jag ska köra bil eller ej... 

ÅÅÅÅH, dags att ta mig an den amerikanska pragmatismen. Jag längtar. Eller not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0