Första snön på Ankars...

Och plötsligt känner jag mig som en pensionär när klockan är 23 och ämnet "Är det läggdags?" kommer på tapeten. Men det snöar ute, och jag trodde att han skämtade.

Det snöar och det blåser och min bekanta granne Magnus har bjudit mig på middag; korv och snabbmakaroner. *garvar* Och egentligen var det jag som bad om det. För att vara rättvis, alltså.

Fotboll var det en stund och frankly, jag förlorade intresset vid tanke på den kakburk jag lämnat kvar på Ankars. Som den duktiga tös jag är käkade jag snällt upp middagen innan det var dags att attackera kakburken. Kakor är gott men vaniljdrömmarna som mormor brukar baka smakar inte tillnärmelsevis lika gott som den där blandningen. Grillat är godast, höll jag på att säga, men Burger King-sloganen hade verkligen inget alls med Cloettas Gott och Blandat.

Nu glasstajm och det snöar, verkligen snöar som fan, och jag är inte i Paris och inte i Gagnef. Jag är på fucking Ankars och firar snön med kaffeglass. Superbt.


Kommentarer
Postat av: Farbaute

Trodde aldrig någonsin att jag skulle bjuda en tjej på korv och makaroner, EVER! Fast... Nån gång ska väl vara den första för makaroner med tjej och varför inte med dig? ;)

2007-10-14 @ 09:25:03
URL: http://vanheim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0