Det där med för allt i världen...

Och jag surfar runt, läser mail, kollar presentationer, nyheter och Gud vet vad och inser helt plötsligt att jag inte för något i världen skulle vilja byta bort mitt liv just nu. Det känns verkligen liksom... Ja, som att något rör på sig. Som att tillvaron går framåt. Åh, struktur, vad är det, och spelar det någon roll att jag inte har riktig koll på om det ens behövs någon sådan? Jag bara glider med, och blir det motorstopp får jag kolla vad som är fel på bilen, om det går att laga den eller om det är ett skrotobjekt. Men att sitta i bilen och vänta på att den ska gå sönder är vansinne och då behöver man tamejfan inte ens ha klivit in i bilen från första början.

Dagens video: Timo Räisänen med "Sweet Marie". Den ligger med på Fias bilskiva och är bara så toppengreat.






Och jag kan för all del lägga in en av de absolut sexigaste låtarna jag vet, trots att det är The Sounds som gjort den. "Tony the beat", gott folk. Smakar fint, oh så fint.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Älskar man inte bara Timo Räisänen? Sweet Marie är så sjukt klockren! See ya in school!

2007-10-16 @ 08:15:08
Postat av: Håkan

Kan bara hålla med i vad du skriver om "Tony the beat". Jag var på bandets spelning i Luleå och även liveversionen, som förstås är nåt helt annat än den studioproducerade videon, höll måttet. De är fenomenala på scen!

Gillar din blogg och instämmer i mycket av det du skriver. Du verkar vara en tvättäkta skribent!

2007-10-19 @ 03:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0