Det där med att kissa...

Av någon anledning har jag hamnat i någon slags propagandasituation, i vilken folk propagerar på det alldeles övernormala med att kissa. Grejen är bara den, att jag klarar tamejfan inte av att kissa framför folk. Jag menar, det är en grej om jag är på krogen eller på fest, jag är litet på lyset och någon vill följa med för det där obligatoriska tjejsnacket på muggen. Då funkar det. Men rent spontant, att typ vara ute och åka bil och verkligen verkligen vara sådär sjukt kissnödig... Alltså, att stanna bilen och gå ut för att kissa, jag är ledsen, men det funkar inte för mig. Jag skulle skämmas ihjäl, jag som har svårt för att gå på toaletten ens på skolan. Är jag den enda med det här resonemanget?!

Jag säger inte att det är äckligt att kissa, menar, come on, alla GÖR det ju, inte sant? Men måste man ta det där med kisseriet så pass långt som till en offentlig grej? En av killarna i klassen berättar att han och grabbarna brukar dra fram grejen och kissa tillsammans för att släcka lägerelden; åter någon annan stör sig inte på det där med att kissa ihop. Tillsammans.

Är det här någon slags norrlandssyn på att kissa? Att det är helt okej att skvätta precis var som helst? Mitt i skogen bara för att? Pinka med polarna?

MÅSTE jag lära mig att kissa publikt?! *garvar* Kanske är det någon slags hämningssläppare, eller så är jag bara i norrland, jag vet inte riktigt. Och varför skäms tjejer mer för att kissa än vad killar gör?!

Usch, jag måste verkligen sluta skämmas för så otroligt många grejer. Snacka om att begränsa sig själv...

Nu ska jag... Göra allt annat än att läsa kurslitteratur. Jag löser det litet senare.

Kommentarer
Postat av: Katrin

När man väl släppt loss är det fab! Jag älskar att kissa ute, till exempel. Men man behöver ju inte gå och skvätta överallt, som du säger, bara för sakens skull. Lite hyffs gäller.

2007-10-28 @ 19:29:07
Postat av: micke stegarås

hej bruden!!

kan säga som så att då har vi samma problem så nej du är inte ensam :-)
ska bli kul som fan när du kommer hem så man kan ta en kaffe och snacka massa skit see you soon/micke

2007-10-29 @ 06:05:20
Postat av: Minna

Haha, nej vännen jag tror inte att det är något speciellt norrländkst med att kissa i gäng! Vilka i klassen släcker brasan med urinstrålar förresten? Och sen är det väl mycket enklare för killar eftersom dom bara behöver dra ut snoppen medan vi måste ner med brallorna till fotknölarna och sätta oss ner. Och nej, du är nog inte ensam om att inte kunna kissa offentligt. Jag kan göra det ute om jag är säker på att jag inte syns.. Punkt. Nu ska jag snart ha examination, och helt plötsligt är jag lite nervös.. Tänkt om jag bara får frågor jag inte kan besvara!?!?!?! Ses o hörs vännen. Stoooor kram

2007-10-29 @ 08:26:48
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Farbaute

Regel nummer ett - Man ska absolut inte göra sådant man inte vill! PUNKT! Sen finns det ju skalor av grått i alla lägen. Personligen har jag inte det minsta problem med att lätta på trycket när nöden så kräver, jag kan inte riktigt förklara varför men det är helt enkelt ingen stor grej för mig. Är det en bra sak eller en dålig sak?

Jag finner det dock intressant att en sådan naturlig sak kan vara så infernaliskt "skambelagd". Det är självklart att jag inte skulle ställa mig på torget varken nykter eller onykter och pissa - det har aldrig hänt och kommer aldrig heller att hända! Ute i skogen gör det dock mer nytta än skada både för mig och för skogen.

Som så mkt annat så skapas vår bild av diverse aktiviteters - mer eller mindre - skamlighet av vår omgivning och våra föräldrar. Jag säger inte att det är fel det är bara en neutral observation jag tycker mig ha gjort under årens lopp.

Nu ska jag luncha! :)

2007-10-29 @ 10:48:31
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: spaceylisie

Alskade, älskade norrlänning... *pekar på kommentaren ovan* Du kanske omvänder mig en vacker dag. Trots allt lyckas du med det mesta och det du inte lyckas med pushar du mig till att lyckas med. And I love!

2007-10-29 @ 17:34:21
URL: http://spaceylisie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0