Den manliga förnedringen...

Härom dagen fick jag höra något som berörde mig - MIG! - väldigt illa. För att återberätta detta skapar jag en karaktär, låt oss kalla honom Sperma-Johnny.

Sperma-Johnny är en ung kille med good looks och självförtroende därefter. En kille som inte har några som helst problem att få flickorna på fall och naturligtvis agerar därefter.

Sperma-Johnny har en liten... Kanske inte fetisch, men grej, snarare: Han vill spruta sina ligg i ansiktet. Dränka dessa flickors mer eller mindre välmejkade anleten med sperma. Enligt djungeltelegrafen lyckas Sperma-Johnny med detta, mest för att han varken berättar för sina knull om detta, än mindre förvarnar dem om vad som komma skall.

Sperma-Johnny drar sig inte för att framför sina ligg peka ut de tidigare flickor han i sann manlig anda lägrat, än mindre skrodera om det faktum att han numer inte längre ligger med fula tjejer, utan höjt sin standard. Sin standard på sprutluder, brudar att sagga i ansiktet.

Och det här berör mig så illa. Jag är inte den som är den, kanske är jag den mest ekivoka av de människor jag känner, men... Sperma-Johnnys beteende är inte... Okej. Om någon människa verkligen vill bli sprutad i ansiktet, pja, varför inte. Som en del av en vuxenlek kan grejen till och med vara helt funkis.

Grejen är bara att om man vuxenleker tillämpar man förhoppningsvis sunt förnuft odlad med en god del kommunikation innan man ens kommer så långt som till "Gå". Spelplanen måste vara klar, man måste vara överens om vilken tomt man inte får beträda än mindre bygga hus på. Annars riskerar man att hamna i fängelse utan att passera "Gå" och inget frikort i världen kan få ut en därifrån. Game over, och det är dags att leta efter en ny partner att spela "Monopol" med.

Om jag någon gång skulle ha ett one night stand - eller för den delen pojkvän - som gjorde så: Jag lovar, smockan skulle inte hänga i luften; den skulle vara väl placerad i syfte att knäcka näsben. Efter överenskommelse, "Vilka är dina gränser och vilka är mina?" så är det helt okej. Man leker, man spelar på något, det blir en del av rollerna. Men... Bara så där. Nej. Aldrig.

Naturligtvis funderar jag över varför Sperma-Johnny gjort detta ansiktssprutande till sin grej. Att kalla det för ett dominant drag blir väldigt motsägelsefullt, då ryktet säger att Sperma-Johnny föredrar tjejer som tar för sig, tjejer som vet vad de vill ha och inte är rädda att ta kommandot. Likväl hamnar jag i ett resonemang baserat på ett genusperspektiv på så vis att Sperma-Johnny inte respekterar kvinnan. Han knullar gärna den lilla horan, men hon ska tydligt veta sin plats, att hon för honom inte är mer än en hora. En slit- och slängprodukt. Sperma-Johnnys sexualitet grundar sig inte på SSC - Safe, Sane & Consensual, utan på någon sjuk patriarkal förlegad struktur i vilken han känner ett behov av att pinka in sitt revir.

image90

(Tjejen på bilden har inget med texten att göra...)


Vidare läser jag om domen mot "Stureplansprofilerna" och jag jublar över detta break-through vad gäller svenskt rättsväsende. Ska man leka tuffa vuxenlekar finns ordet "Stopp" av en anledning, och stopp betyder stopp, aldrig, aldrig "Fortsätt". Kanon, if you ask me. Som man bäddar får man ligga, och dessa killar kommer inte att få ligga - frivilligt - på bra länge.

Kommentarer
Postat av: Farbaute

Din litterära förmåga saknar motstycke, dina argument är osänkbara och din logik fullkomligt obestridlig! För övrigt tycker jag de fläskkotlettskammade stureplanspojkarna ska ta och... och... tja va kan de göra ogjort som de redan gjort? NADA! Stenbrott resten av livet tycker jag borde vara lagom straff - givetvis utan någon som helst lyx! Åt helvete med Genèvekonventionen i de där fallen!

Jag röstar för att vår nästa statsminister ska heta Lisa Brynedahl!

2007-10-17 @ 19:24:24
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: Gregor

Om nu det skulle finnas patriarkala maktstrukturer som gör kvinnor till en förtryckt grupp borde väl män vara offer för samma struktur och därmed knappt ansvariga för sina handlingar. Stackars stureplansprofiler som är offer för patriarkatet. För är det inte så att sociala strukturer är det som formar människan? Samhällets överbyggnad, produktionskrafter och så patriarkatet såklart.....snark, urk, suck och kräks....

Gregor

2007-10-17 @ 22:53:48
Postat av: Minna

den där sperma-johnny är en läskig typ. håller med dig om att man blev illa berörd av det... ses snart i skolan vännen! kramis

2007-10-18 @ 08:32:47
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Katrin

Om Sperma-Johnny: Man vill ju bara gråta.
Eller så vill man att alla tjejer skulle samlat hans sperma i en burk och att de sedan skulle enas och hälla alltihop i ansiktet på honom när han låg och sov. Oops liksom.

2007-10-18 @ 15:35:27
Postat av: inanna

Min erfarenhet är att Sperma-Johnnys personlighet är utspridd på väldigt många killar.

2007-10-18 @ 20:34:22
URL: http://youcarebecauseido.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0