Skogsmullebloggen...

(Eller "Söndagsreflektioner och en hyllning till livet")

Typ.

Jag körde hem från Älvdal själv nu, nyss, eftersom vi tog två bilar upp dit i onsdags. Så kände jag bara att... Det där Amy Diamond sjunger i "Shooting star", det är litet så det är.

"This thing I have with you is not a feeling, a sense, it is more like a state of mind"

Och litet så är det. Det kanske bara handlar om att bestämma sig, sätta ner foten och kolla om det finns potential. Utvecklingsmöjligheter. Kommunikation. Irritation. Kärlek och Gud vet vad mer, alla de där parametrarna som ska klaffa för att resten ska funka. Och precis så är det. Och precis lika vansinnigt är det, eftersom tid inte är någonting eller snarare för att det inte finns någon tid i ryggsäcken och allt kanske egentligen är nyförälskelse, men det spelar ingen roll, eftersom jag för första gången ever är precis så naiv man bara kan bli och säger att jag vill ha hela kittet, hela honom och hela vardagen. Jag tror på att det skulle kunna funka. Tror på att alltid, alltid hålla sig fast vid det där viktigaste: Kommunikationen, lekfullheten och kärleken. Att inte glömma det trots att man ibland blir så irriterad på sin partner att ett nackskott just då hade varit det enda rätta. Vilket det naturligtvis aldrig är, men man känner så ändå för att man älskar den människan så mycket.

Man formar sitt eget liv, sin egen vardag, och man sätter själv premisserna för vad som är möjligt eller inte. Det finns ingen annan än jag som kan kompromissa mig fram till ett livsval som passar mig eftersom jag alltid är viktigast för mig. Och i det livsvalet kan man välja att inkludera eller exkludera en partner, en livskamrat. Någon att bygga ett hem med, skaffa kids och hund och go steady med. Det ena utesluter inte det andra eftersom precis hela världen ligger öppen för mig - och för vem jag väljer att dela mitt liv med. Om denne någon vill.

Åh herrejösses så det känns liksom jag träffat rätt man. Rätt, rätt, rätt, rätt. Jag skiter i om det är naivt av mig att känna så. Det bara ÄR så. För mig bara ÄR det så och svårare än så blir det aldrig.

(Dagens länk går till Gaias urläckra bloggbilder vilka är barnförbjudna men inte desto mindre... Åtråvärda för det.)

Kommentarer
Postat av: Katrin

Oh, jag tror jag rodnade av bilderna i Gaias blogg. Vad betyder det?!

2007-11-18 @ 19:53:49
Postat av: spaceylisie

Katrin, det finns två sätt att se på saken: Antingen rodnar du för att du vill nå dit själv, eller så rodnar du för att du redan är där. :P

2007-11-18 @ 22:24:12
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Minna

Härligt att höra att du är så lycklig vännen! Jag är så glad för din skull! Vi ses i eftermiddag på kommunhuset. Stoor kram

2007-11-19 @ 10:24:13
URL: http://minnaannim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0