Märkbar skillnad i kvalitet...

Dagen har rusat fram och föreläsning plus studiebesök på kommunhuset gav långt mer än gårdagens crappy svamlande om vad det nu var hon pratade. Stor skillnad i kvalitet. Mina lunchpolare och jag var alla överens om vilken dag som gav mest... Näst på tapeten i studieväg: Imorgon läsdag och dessutom förberedelser inför kommunfullmäktige på måndag. Jag har hittat en punkt på vilken jag tänker inrikta mitt referatskrivande och ska bara gå genom en hel del papper för att få mer kött på benen. Intressant värre.

(Dagens lyckoträff på kommunhuset: Centralarkivet. Lyckades haffa en dam som såg märkbart besviken ut när jag berättade att vi bara hade tio minuter på oss att kolla runt. Undrar hur man gör för att få jobba på Centralarkivet? Bara doften där, av gamla luntor, pärmar och vad det nu var det luktade gav mig en mental halvorgasm...)

Nu ska jag agera världsbäst av alla flickvänner och... Tadam! Tvätta. Åt Magnus också. Nej, jag har inte gett upp min identitet som ung kvinna anno 2007; det handlar bara om att vara behjälplig och dessutom har jag ett - nej, två! - personliga skäl till att tvätta hans kläder. Dels är det faktiskt fräscht med rena kläder = ren pojkvän = trevligare, och dessutom vill jag ägna kvällen åt andra saker än att hänga med en kille som börjar tvätta klockan 22. Ungefär så.

"Clockwork Orange" igår, och den var mer briljant nu än första gången jag såg den. Kubrick är i sanning speciell och dessutom hade jag - som sig bör - snacks av världsklass att mumsa på under filmen. Sådant uppskattas, verkligen!

Jaja... Better get going. Om inte annat kan jag läsa kurslitteratur en stund...

Kommentarer
Postat av: Farbaute

Till den här "mansgrisens" försvar måste tilläggas att han erbjudit sig att tvätta sin underbara flickväns paltor vid tillfälle men fått nekande svar tillbaka. Jag KAN faktiskt tvätta tjejkläder oxo, det är åratal sedan jag färgade något som inte skulle färgas och jag vet skillnaden mellan 40 och 95 grader. :)

Nåväl, bortse från detta dravvel och du som läsare inser att tack är ett alltför tamt ord i sammanhanget. Hur som haver... Jag ska bannemig tvätta Lisas kläder någon gång om det så ska ske med henne i dem! *påpekar*

2007-11-13 @ 16:26:16
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: Minna

haha jag tycker det skulle vara jävligt kul om Magnus tvättade dina kläder med dig i dem! Haha gud vilken
rolig syn! =)

2007-11-13 @ 20:12:09
URL: http://minnaannim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0