Läsvärd erotik...

Jag vet inte riktigt hur jag hamnade där, men jag är ju som jag är... På Bokus finns en lista över böcker vilka jag gärna kan tänka mig i julklapp, födelsedagspresent eller bara av ren välmening. (Undantaget "Historien om O". Been there, done that...) Den enda bok jag rent spontant kan säga att "Nej, den tänker jag INTE läsa!" är "Sagor från den mörka sidan" av Beatrice Lindéh (kan man fixa ett häftigare efternamn med hjälp av extra bokstäver, apostrofer osv. så gör man det...) då jag av någon anledning utvecklat en slags aversion gentemot henne. Troligen sedan den gång hon ställde upp i "Outsiders" och bara var... Enligt mig... Pinsam.

Jag menar, 24/7 i all sin ära, men att någon bestämmer huruvida jag dricker juice eller mjölk till frukost... Alltså, det gör mig inte kåt. Det tänder mig inte. Så återkommer man osökt till den ständiga frågan - vilken inte går att besvara: FINNS det ens något sådant som 24/7-relationer eller är det bara ett påhitt av de människor vilka har "Historien om O" som sin BDSM-bibel? Handlar inte allt i slutändan om kompromisser, utbyte intellektuellt såväl som fysiskt, och att kunna dela en vardag? Jag vet att jag, som halvdan motståndare till 24/7-konceptet, drar det hela litet långt, men tanken på att någon skulle kommendera ut mig iförd kortkort, stilettklackar och latextopp i snöstorm och iskyla bara för att vi "leker 24/7"... Haha, ja, det känns ganska... Befängt, är ordet.

Men, litet kuriosa: Jag surfar in på Wikipedia för att söka efter den rent konkreta förklaringen till 24/7...

(Vilken enligt Whipipedia Darkside är följande: "Beteckning på bdsm-förhållande som förutsätter att åtminstone någon del (oftast en maktförskjutning) är ständig, till skillnad från äger rum vid enskilda tillfällen (t.ex. sessioner eller liknande). Innefattar oftast TPE och kan ibland användas mer eller mindre synonymt med detta. TPE = Engelskt uttryck. "Total Power Exchange". Innebär att en person överlämnar hela sin beslutanderätt över allting till en annan.")

...där jag inte får några träffar och söker därför på BDSM varefter jag får upp följande intressanta länk, om "Historiska SM/fetisch-personer". Så jag inser igen att ja... Människor som tänker och bejakar sitt intellekt och sin sexualitet kliver oftare utanför normerna än alla de som bara nöjer sig utan att ifrågasätta.

Mycket BDSM blev det idag, och herrejösses, kvällen har inte ens börjat än! Nu ska jag kurera huvudvärken och sedan såsmåningom bege mig ut i skogen med gode Herrn och bada bastu. På ett intellektuellt bejakande vis. Som alltid.

Kommentarer
Postat av: Beatrice Lindéh

Måste fan bara kommentera.... ursäkta men.... jag kan inte rå för vad min farfars far tog sig för efternamn... ledsen men jag tänke rinte ändra på ett släktnamn liksom.
Vill dessutom påpeka att jag tycke rinte om kaffe, mjölk eller annat till frukost... jag VILL ha juice... o det vet R.
Sen vill jag bara påpeka att jag endast skrivit EN av novellerna i boken, bara så du vet ;)

2007-12-13 @ 20:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0