Depressive shit och onödigt vetande...

Efter att ha satt utgifterna för december månad i relation till den inkomst jag har, dvs CSN, har jag kommit till följande insikt: Oh crap. Det blir hela tjugoåtta dagar helt utan pengar eftersom jag måste få pengarna att överhuvudatget räcka till för utgifterna. ("Hej mamma...")

Det är liksom man kan gråta. 2007 är inte slut än, men det sjunger på sista versen och jag kan redan nu avslöja att i år blev det svarta året vad gällde ekonomin. Trots att jag har jobbat häcken av mig åtta månader av tolv möjliga. Och det som grämer mig mest - eller rättare sagt gör mig absolut mest förbannad - är att folk har mage att kritisera mig för att jag inte kan "spara". Om det inte finns något att spara, vad ska jag då kunna lägga undan?

Väx upp, för fan, flytta hemifrån på riktigt och kom tillbaka när mamma inte längre pröjsar ert boende, er mat och tvättar era kläder. Då kan vi kanske snacka. När ni fått litet mer livserfarenhet, that is.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Precis, vad ska man spara?
Kostar fan att leva, även om man lever så fattigt som man kan.

2007-11-14 @ 21:42:01
URL: http://jussi.blogg.se
Postat av: marit

Jadu.. när CSN är ens ekonomi är det inte lätt.. Jag vet! Men hej mamma funkar ju alltid eller så lever man på hårt bröd å vatten resten av året.
Kram

2007-11-15 @ 23:54:04
URL: http://unnaoabba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0