The sun is always shining, except when it rains...

Idag skiner solen, vilket är tur med tanke på mina trasiga vindrutetorkare.

Agneta som jag jobbar med är så rysligt bra, inte bara på sitt jobb, utan också som människa, känns det som. Så jag pratade med henne, om det där med framtiden och liknande saker. Jag vet inte om jag blev särskilt mycket vettigare egentligen, men det känns litet som att jag vet vad jag i slutändan vill.

Naturligtvis vill jag skaffa mig en bra karl och sedan skaffa barn. Hade en diskussion med Faludejten om det där med ungar, och jag kommer egentligen inte riktigt ihåg vad vi sade, men jag tror att han hävdade något i stil med att man inte "skulle" skaffa barn av "egoistiska" skäl, alltså att man ville ha barn punkt och slut. Så jag var tvungen att fråga Agneta om det faktiskt var så man skulle tänka, men hon tyckte inte så. Och eftersom Agneta är vettig och bra så kan jag fortsätta längta efter barn av helt egoistiska skäl, för att till slut skaffa mig barn av helt egoistiska skäl. 

Så frågade jag om det där med Mr. Right Now, eftersom jag är litet cynisk vad gäller en Mr. Right... "Du bara vet" svarade hon, och jag kontrade med att fråga om det kanske kunde vara så att man tror sig tycka att någon är en Mr. Right Now bara för att man så innerligt vill att det ska vara så. Litet som för att man känner sig stressad... För att bara nöja sig ska man nog inte göra, men jag tänker att det kanske är lätt att förstora saker - sådant är vi kvinnor och vissa män experter på - bara för att man lessnat på att närma sig trettio och fortfarande vara singel och därför ser saker bara för att man önskar att de vore så.

Och till sist undrade jag vad man gör om man skaffar barn med någon och förhållandet skiter sig, men hon sade att man klarar det. Att man faktiskt gör det. Det kändes riktigt fint att höra. Och jag tror nog att jag skulle klara det.

Jag är kanontrött och höll på att snooza sönder klockan imorse. Kanske får jag jobba imorgon också, det visar sig. Nu ska jag dock duscha, leta rätt på en öppen mataffär och åka till mor med middagsmat. Det är en bra början, om inte annat...

Kommentarer
Postat av: Bogart

Alla som skaffar barn skaffar det väl för att dom vill ? Eller måste man ha nån masterplan bakom skaffandet... Lurigt

2007-05-01 @ 19:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0