Och det hela slutade med en grogg...

Jag var duktig flicka idag; kom hem från jobbet och kröp i säng. Varpå jag helt plötsligt finner mig sittandes framför datorn med en grogg. Varför är jag inte förvånad? Och än mindre förvånad kommer jag att bli inför det faktum att jag kommer att dricka max tre klunkar grogg innan jag återgår till sängen. Av någon anledning var jag bara tvungen att blogga, trots att jag inte har något alls att säga.

Det känns litet som att jag flyter på jag vet inte vad. Positiv energi, förmodar jag, trots att arbetsdagen var tung i huvudet och jag gång på gång ställde mig frågan varför i helvete jag jobbar med vad jag gör. Så kommer svaret i form av humor från en av tanterna och jag minns exakt vad det är jag uppskattat med jobbet. Plötsligt är det litet lättare att gå hem.

Och utan att lägga några egentliga, direkta värderingar i Amy Diamonds "Shooting Star" är det litet så mina morgnar den senaste veckan har varit;

Sun's busting in through the drapes
I awake as a new day starts
Feeling I am clear in my mind
I'm alive, I'm in love
Feel it in my heart
The day opens up
On the world like a dream
And I start to smile

This thing I have with you
Is not a feeling
A sense it is more
Like a state of mind


Jag tar det mest liksom jag är en liten fröken Feel-good these days. Och faktum är att jag unnar mig själv det.

Nu ska jag dricka mina fyra klunkar grogg och återgå till sängen. Snart är det dags att vara på jobbet igen.

För övrigt är det här en av Robbie W's absolut bästa låtar. Verkligen så.




Och vem skulle tacka nej till Robbie himself om han stod utanför ens dörr och bad om en dejt? Well, I wouldn't...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0